افزایش ۱۲ درصدی اهدای خون در دو ماه نخست سال-راهبرد معاصر

افزایش ۱۲ درصدی اهدای خون در دو ماه نخست سال

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران از افزایش ۱۲ درصدی شاخص اهدای خون کشور در دو ماه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 09
کد خبر: ۲۴۴۵۳۰

به گزارش راهبرد معاصر، بشیر حاجی بیگی با اعلام این مطلب، افزود: در دوماه اخیر استان تهران با بیش از ۱۷ درصد بیشترین مشارکت را در تامین خون کشور داشته است و پایتخت نشینان بیش از ۷۴ هزار و ۶۰۰ واحد خون اهدا کرده اند.

 

وی افزود: پس از آن استان خراسان رضوی و استان فارس با نزدیک به ۷ درصد بیشترین سهم را در تامین خون کشور عهده دار شدند.

 

حاجی بیگی خاطرنشان کرد: طی مدت یاد شده استان کهگیلویه و بویراحمد با رشد نزدیک به ۵۲ درصدی بیشترین افزایش را در آمار اهدای خون به خود اختصاص داد و استان سیستان و بلوچستان با بیش از ۳۲ درصد رشد و استان مرکزی با بیش از ۲۸ درصد رشد اهدای خون در رتبه‌های دوم و سوم ایستادند.

 

وی ادامه داد: طی دو ماه گذشته شاخص اهدای مستمر در کشور بیش از ۵۵ درصد بود که استان سمنان با بیش از ۶۶ درصد در این شاخص از سایر استان‌ها پیشی گرفت. همچنین استان‌های یزد با بیش از ۶۵ درصد و قم با نزدیک به ۶۵ درصد رتبه‌های بعدی را به دست آوردند.

 

وی تاکید کرد: در دو ماه نخست سال جاری، تعداد ۱۹ هزار و ۲۸ واحد خون توسط بانوان کشور به بیماران اهدا شد و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۶ درصد افزایش داشته است.

 

سخنگوی سازمان انتقال خون افزود: میزان اهدای خون بانوان در استان کهگیلویه و بویر احمد طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۷ درصد رشد داشته و آمار اهدای بانوان در این استان از ۱۰۱ واحد در دوماهه سال ۱۴۰۲ به ۲۲۹ واحد در دوماهه سال جاری رسیده است.

 

وی گفت: همچنین استان یزد با رشد نزدیک به ۹۷ درصد در این شاخص توانست ۴۳۱ واحد اهدای خون را به ثبت رساند و پس از آن استان کرمانشاه با بیش از ۸۶ درصد افزایش آمار اهدای خون بانوان طی دو ماه گذشته ۷۴۰ بانوی اهدا کننده داشت.

 

حاجی بیگی خاطرنشان کرد: هنوز برای رسیدن به شاخصی که در خور بانوان کشورمان باشد، فاصله زیادی داریم، اما افزایش این شاخص نشان می‌دهد که تلاش‌ها و فرهنگسازی‌هایی که انجام شده مسیر را به درستی طی می‌کند و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد نقش آفرینی بیشتر بانوان در عرصه اهدای خون باشیم./ باشگاه خبرنگاران

کلمات کلیدی: خون کشور اهدا
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده