توضیحات علی باقری در خصوص اهمیت نشست بریکس-راهبرد معاصر

توضیحات علی باقری در خصوص اهمیت نشست بریکس

سرپرست وزارت امور خارجه در بدو ورود به روسیه در خصوص اهمیت بریکس اظهار داشت: بریکس بزرگترین سازمان اقتصادی تجاری بین‌المللی است که خارج از چارچوب یکجانبه‌گرایی غربی در حال نقش‌آفرینی است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 10
کد خبر: ۲۴۴۶۸۴

به گزارش راهبرد معاصر، علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه ایران که به‌منظور شرکت در نشست وزرای خارجه بریکس به روسیه سفر کرده است، در بدو ورود در خصوص اهداف این سفر گفت: این اولین نشست در سطح وزرای خارجه بریکس پس از رسمیت یافتن عضویت ایران است. بریکس بزرگترین سازمان اقتصادی تجاری بین‌المللی است که خارج از چارچوب یکجانبه‌گرایی غربی با حضور کشورهای مهمی در حال نقش‌آفرینی است.

 

وی افزود: حضور ایران در این مجموعه نشان‌دهنده جایگاه و اهمیت کشورمان در نظام چندجانبه‌گرایی است. ایران به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرو در عرصه چندجانبه‌گرایی با عضویت در بریکس از همان ابتدا تلاش جدی داشت تا با نقش‌آفرینی مؤثر نقش این سازمان را در سازوکارهای اقتصادی و تجاری جهانی تثبیت کند.

 

سرپرست وزارت امور خارجه ایران بیان کرد: عضویت ایران در این مجموعه واقعاً میراث ماندگار شهید آیت الله رییسی و شهید امیرعبداللهیان بود.

 

باقری در خصوص موضوعات در دستورکار نشست و همچنین دیدارهایش اظهار داشت: ما در این نشست تلاش جدی داریم هم در نشست‌هایی که در طول امروز در این شهر برگزار می‌شود مشارکت فعال داشته باشیم و در دیدارهای دوجانبه‌ای که در حاشیه نشست برگزار می‌شود با کشورهای مختلف عضو بریکس موضوعات دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار دهیم.

 

وی ادامه داد: روز بعد هم که مجموعه کشورهای در حال توسعه اضافه می‌شوند به نشست کشورهای عضو بریکس، آن هم نشستی مهمی است، نشان‌دهنده این است که عزم بریکس برای توسعه دامنه فعالیت‌هایش میان کشورهای دیگر است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار