تداوم جنگ و ناآرامی در خارطوم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تداوم جنگ و ناآرامی در خارطوم

درحالی که نبرد میان ارتش و نیروهای واکنش سریع در خارطوم، ام درمان و بحری برای چندمین هفته پیاپی ادامه دارد نیروهای واکنش سریع از سرنگونی یک فروند جنگنده ارتش خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 25
کد خبر: ۲۰۵۵۱۱

به گزارش راهبرد معاصر، درگیری میان ارتش و نیروهای واکنش سریع وارد ششمین ماه خود شد و این در حالی است که دورنمای روشنی برای پایان دادن به این نبرد به چشم نمی‌خورد و دو طرف یکدیگر را به هدف قرار دادن مناطق مسکونی متهم می‌کنند.

 

ارتش با سلاح‌های سنگین خود مواضع نیروهای واکنش سریع را در مناطق مختلف خارطوم هدف قرار داد و جنگنده‌ها مواضع این نیروها را در شرق ام درمان به شدت بمباران کردند ، در مقابل نیروهای واکنش سریع به سمت محله‌های قدیمی شهر ام درمان و حومه این شهر پیشروی کردند.

 

به نوشته روزنامه سودان تریبون، درگیری شدیدی در اطراف مقر فرماندهی نیروهای مسلح سودان در شرق پایتخت، کاخ ریاست جمهوری و بازار عربی ( بزرگترین بازار) در مرکز خارطوم ادامه دارد و صدای انفجارهای شدید از محل درگیری به گوش می‌رسد و ستون‌های دود به آسمان برخاسته‌ است.

 

در همین حال، نیروهای واکنش سریع با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: با آتش پدافند نیروهای ما یک فروند جنگنده ارتش از نوع « میگ» سرنگون شد.

 

در این بیانیه ادعا شده‌ است: جنگنده ارتش مناطق مسکونی ، بازار و تاسیسات زیر ساختی را در خارطوم، ام درمان و بحری هدف حملات خود قرار داده که در اثر آن یک شهروند کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.

 

نیروهای واکنش سریع در بیانیه خود محل سرنگونی این جنگنده در خارطوم را مشخص نکرده‌ و ارتش سودان نیز خبر سرنگونی این جنگنده را تائید یا تکذیب نکرده‌ است.

 

این روزنامه در خبر دیگری نوشت: در جریان درگیری قبیله‌‎ای در ایالت دارفور جنوبی دست کم 18 نفر جان خود را از دست داده و ده‌ها تن دیگر مجروح شده‌اند.

 

دو قبیله شرکت کننده در این درگیری یکدیگر را به سرقت دام و خودرو متهم کرده و در حمله به مناطق همدیگر تاسیسات زیرساختی زیادی را نابود کرده‌اند.

 

در همین حال، یک مقام سودانی، نیروهای واکنش سریع را به تجاوز وخشونت جنسی علیه زنان متهم و تصریح کرد: از زمان شروع نبرد میان ارتش و نیروهای واکنش سریع تاکنون 136 مورد تجاوز به زنان و دختران جوان سودانی توسط نیروهای واکنش سریع به ثبت رسیده که 68 مورد آن در خارطوم و بقیه در ایالت‌های جنوب و غرب دارفور بوده‌ است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده