توضیحات وزیر کشور عراق از آخرین اقدامات در خصوص پیاده‌روی اربعین-راهبرد معاصر

توضیحات وزیر کشور عراق از آخرین اقدامات در خصوص پیاده‌روی اربعین

وزیر کشور عراق در مصاحبه‌ای گفت که در خصوص تمامی مسائل مرتبط با زائران ایرانی در پیاده‌روی اربعین با مقامات ایرانی به توافق رسیده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 10
کد خبر: ۲۴۴۷۱۵

به گزارش راهبرد معاصر، عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق در مصاحبه‌ای به بیان آخرین اقدامات در خصوص پیاده‌روی اربعین پرداخت و از تشکیل دو کمیته امنیتی و خدماتی در این خصوص خبر داد.او به خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که یک کمیته عالی امنیتی به ریاست وزیر کشور و با حضور تمامی نهادهای امنیتی عراق و یک کمیته خدماتی به ریاست «رزاق الیعقوبی» از مقامات دفتر نخست‌وزیری و حضور تمامی وزارتخانه‌ها تشکیل شده است.

 

به گفته الشمری، تجربیات برگرفته از مراسمات سال‌های گذشته در این دو کمیته مورد برررسی قرار خواهد گرفت و تصویر روشنی از آن‌چه که باید انجام شود، در دست است.وزیر کشور عراق همچنین گفت که مقدمات کار به صورت زودهنگام از هفته گذشته آغاز شده است؛

 

 او در این راستا به سفر دو هفته پیش خود به ایران اشاره کرد و گفت که در این سفر در خصوص ساز و کار ورود زائران و مسأله اعزام و بازگشت آن‌ها و همچنین ورود از طریق گذرگاه‌های مرزی با مقامات ایرانی به توافق رسیده است.

 

الشمری در ارتباط با ورود خودروهای زائران ایرانی نیز گفت: «خودروهای حمل و نقل عمومی ایرانی می‌توانند در روزهای پایانی زیارت اربعین که اوج ازدحام است؛ برای بازگرداندن زائران به گذرگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرند».

 

وزیر کشور عراق همچنین گفت که در خصوص تمامی مسائل با طرف ایرانی به توافق رسیده است؛ به جز موضوع زائران پاکستانی و برای این زائران ضوابط و مقررات دیگری در نظر گرفته خواهد شد.او همچنین گفت که نخست‌وزیر عراق حامی زیارت اربعین است و در این خصوص بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است؛ همچنین نخست‌وزیر به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خواستار آماده‌باش تمامی نهادهای امنیتی و خدماتی شده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده