نشست مشترک جنبش‌های حماس و فتح در مسکو-راهبرد معاصر

نشست مشترک جنبش‌های حماس و فتح در مسکو

سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در روسیه از برنامه‌ریزی دو جنبش حماس و فتح برای برگزاری نشست مشترک در مسکو خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 10
کد خبر: ۲۴۴۷۳۹

به گزارش راهبرد معاصر، «عبدالحافظ نوفل» سفیر فلسطین در روسیه اعلام کرد که نمایندگان جنبش‌های حماس و فتح در حال آماده شدن برای برگزاری نشستی در مسکو هستند و جزئیات آن پس از مذاکرات در پکن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

وی در گفت‌وگو با روزنامه روسی «ایزوستیا» افزود: نشست مشترک دو جنبش حماس و فتح در پایتخت روسیه قطعاً به زودی برگزار خواهد شد، زیرا مسکو جزء جدایی‌ناپذیر روند آشتی فلسطین بوده و باقی می‌ماند و تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام می‌دهد و همیشه نقش مهمی دارد.

 

نوفل تصریح کرد: مقدمات این نشست در حال انجام است. واقعاً زمان آن است که درباره این موضوع به تفصیل بحث شود و پس از نشست در پکن مطرح خواهد شد.

 

گفتنی است که نمایندگان گروه‌های مختلف فلسطینی برای غلبه بر اختلافات داخلی در تاریخ ۱ و ۲ مارس گذشته برای رایزنی در مسکو ملاقات کردند و طرف روسی زمینه را برای برگزاری نشستی در مسکو با حضور نمایندگانی از جناح های وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین از جمله فتح و همچنین جنبش های حماس و جهاد اسلامی و نمایندگانی از بیش از 10 گروه فلسطینی دیگر فراهم کرد.

 

طی سالیان متمادی، جلسات و گردهمایی های زیادی بین گروه‌های فلسطینی به منظور پایان دادن به تفرقه و احیای وحدت ملی برگزار شد که آخرین آنها نشست های الجزایر در اکتبر 2022 و نشستی در شهر العلمین مصر در ژوئن 2023 بود، ولی هیچ یک از این نشست‌ها تا کنون نتیجه عملی نداشته است./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده