حزب الله پهپاد فوق پیشرفته جاسوسی اسرائیل را سرنگون کرد-راهبرد معاصر

حزب الله پهپاد فوق پیشرفته جاسوسی اسرائیل را سرنگون کرد

حزب الله برای سومین بار پیاپی یکی از پیشرفته‌ترین پهپاد‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی را در آسمان لبنان سرنگون کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۲ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 10
کد خبر: ۲۴۴۸۰۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، پهپاد جاسوسی هرمس ۹۰۰ که ارزش آن بالغ بر ۱۰ میلیون دلار است و یکی از پیشرفته‌ترین پهپاد‌های موجود در نیروی هوایی اسرائیل محسوب می‌شود، در آسمان لبنان سرنگون شد.

به گزارش شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، این هواپیمای بدون سرنشین یکی از گران قیمت‌ترین هواپیما‌ها و در عین حال یکی از پیشرفته‌ترین آن در ساختار ارتش اسرائیل محسوب می‌شود.

به اعتراف منابع اسرائیلی، این سومین باری است که حزب الله پهپاد جاسوسی اسرائیلی از این دست را در حریم هوایی لبنان سرنگون کرد در حالی که ۲ فروند هرمس ۴۵۰ را هم سرنگون کرده بود.

پایگاه عبری زبان کیپا هم در گزارش مفصلی در این رابطه نوشت، برای سومین بار حزب الله ۱۰ میلیون دلار زیان روی دست اسرائیل گذاشت.

به نوشته این رسانه، هرمس ۹۰۰ که در اسرائیل کوهاف نامیده می‌شود، با یک فروند موشک زمین به هوا مورد اصابت قرار گرفت.

در ادامه هم آمده است، بعد از اعلام حزب الله مبنی بر سرنگونی یک فروند پهپاد هرمس ۹۰۰ سخنگوی ارتش اسرائیل هم امروز دوشنبه اعلام کرد، این پهپاد با یک فروند موشک زمین به هوا مورد اصابت قرار گرفته و در خاک لبنان سقوط کرد و ارتش در حال بررسی علل وقوع این حادثه است.

چهار ماه پیش نیز ارتش اسرائیل اعلام کرد یک هواپیمای بدون سرنشین از نوع هرمس ۴۵۰ (زیک) به وسیله یک فروند موشک زمین به هوا سرنگون شده است، تا ارتش اسرائیل برای اولین بار از زمان آغاز جنگ، مناطقی را در عمق ۱۰۰ کیلومتری خاک لبنان در منطقه بعلبک که به عنوان پایگاه‌های سامانه‌های پدافند هوایی حزب الله شناخته می‌شدند مورد حمله قرار بدهد. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده