پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳-راهبرد معاصر

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳

قیمت طلا و سکه در سومین روز معاملاتی هفته با کاهش ارزش بازگشایی و با افت قیمت دلار همراه شد. در پایان معاملات روز دوشنبه اونس جهانی طلا افزایشی شد و روند کاهشی بازار طلا را تعدیل کرد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۸ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 10
کد خبر: ۲۴۴۸۴۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت طلا و سکه روز دوشنبه در تمام قطعات و وزن‌ها کاهشی شد. افت قیمت دلار در این روز ۵۰۰ تومان بود و بازار طلا را با خود همراه کرد.

 
قیمت قطعات سکه در سومین روز معاملاتی هفته یک کانال عقب‌نشینی کرد و سکه امامی به کانال ۳۹ میلیونی برگشت، اما روند افزایشی اونس جهانی طلا کاهش قیمت در بازار داخلی را تعدیل و قیمت سکه امامی به کانال ۴۰ میلیون تومانی صعود کرد.

مطالعه بیشتر: پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / دماسنج دلاری، بازار طلا را از سکه انداخت؟
فعالان بازار فلز زرد با تکیه بر روند رنج بازار ارز و ارزپاشی سیاست‌گذار برای ممانعت از رشد قیمت این اسکناس، قیمت طلا و سکه را برای هفته‌های پیش از انتخابات در محدوده‌های قیمتی فعلی پیش‌بینی می‌کنند. به اعتقاد معامله‌گران، چشم‌انداز بازار طلا رکودی است و شرایط اقتصادی، معاملات خرد را طی دو سال اخیر کاهش چشمگیری داده است.

 

اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش روی رقم ۲۳۰۶ دلاری ایستاده و افزایش ۱۲ دلاری دارد. اونس جهانی نقره نیز با کاهش ۵۶ سنتی روی رقم ۲۹ دلار و ۷۳ سنتی در حال معامله است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی برخلاف کاهش قیمت طلا و سکه افزایش ۱۰۲۰ تومانی پیدا کرده و روی رقم ۵۶ هزار و ۲۸۰ تومانی معامله می‌شود.

 
سکه امامی روز دوشنبه ۲۱ خرداد کاهش ۲۰۶ هزار تومانی پیدا کرد و روی رقم ۴۰ میلیون و ۱۹۹ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار ۳۳۰ هزار تومان ارزان شد. این قطعه با عقب‌نشینی در کانال ۳۶ میلیونی، روی رقم ۳۶ میلیون و ۹۲۰ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه با کاهش ۲۵۰ هزار تومانی روی رقم ۲۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی ایستاد. قیمت ربع‌سکه ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۱۰۰ هزار تومان افت کرد. این قطعات به‌ترتیب با رقم‌های ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شدند.

 
قیمت طلا در سومین روز معاملاتی هفته کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۸۹ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۳۵۱ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۱ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۱۱ هزار تومانی ایستاد. طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۲۶۸ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز دوشنبه متناسب با قیمت افت کرد. حباب سکه امامی ۳۰۴ هزار تومان، سکه بهار ۴۱۹ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۱۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۲۳۰ هزار تومان و سکه گرمی ۱۱۵ هزار تومان کاهش یافت./تحارت نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده