پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳-راهبرد معاصر

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳

قیمت طلا و سکه در هفته نیمه‌تعطیل اخیر روند نسبتاً آرامی را پشت سر گذاشت. این هفته بازدهی طلا منفی و بازدهی سکه مثبت شد. تحلیلگران بازارهای مالی فضای حرکتی بازار طلا را برای هفته پیش رو، همچنان محدود می‌دانند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۸ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 07
کد خبر: ۲۴۴۲۱۰

به گزارش راهبرد معاصر؛  قیمت طلا و سکه در هفته دوم خرداد با وجود تحرکات محدود قیمت، بازدهی متوازنی نداشت. این هفته بازدهی طلا منفی و سکه مثبت شد.

 

معامله‌گران با توجه به نوسانات حرکتی محدود قیمت در بازار طلا این بازار را رکودی می‌دانند و معتقدند در هفته سوم خرداد نیز قیمت‌ها تغییر چندانی پیدا نخواهند کرد. با وجود اینکه در زمان بسته بودن بازارها اونس جهانی طلا افزایش چشمگیری یافت و به 2375 دلار هم رسید اما در نهایت کاهشی شد و به محدوده 2330 دلاری بازگشت.

بر همین اساس نمی‌توان اونس جهانی طلا را برای بازگشایی بازار طلا و سکه در هفته پیش رو اهرمی افزایشی تلقی کرد. کارشناسان اقتصادی در پیش بینی قیمت طلا و سکه برای روزهای آینده، به متغیرهای سیاسی وزن بیشتری می‌دهند و بر همین اساس، روند قیمت در بازارهای مالی را تا انتخابات پیش رو، با نوسانات محدود پیش‌بینی می‌کنند.

 
اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش روی رقم 2333 دلاری ایستاده و روندی نزولی دارد. قیمت اونس جهانی نقره با کاهش 3.11 درصدی، روی رقم 30 دلار و 34 سنتی در حال معامله است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی روز پنجشنبه روی رقم ۵۹ هزار و ۱۰ تومانی معامله شد و افزایش دو هزار و ۳۳۰ تومانی داشت.

 
قیمت سکه امامی روز پنجشنبه ۱۷ خرداد با رشد ۲۰۶ هزار تومانی روی رقم ۴۰ میلیون و ۹۰۹ هزار تومانی قرار گرفت. سکه‌ بهار با رشد ۶۵ هزار تومانی با رقم ۳۷ میلیون و ۷۹۰ هزار تومانی بسته شد.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه، ربع‌سکه و سکه گرمی روز پنجشنبه ۱۰۰ هزار تومان گران شد. نیم‌سکه روی قیمت ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی و ربع‌سکه با رقم ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی معامله شد. سکه گرمی نیز با رشد ۱۰۰ هزار تومانی به کانال هفت میلیونی ورود کرد.

 
قیمت طلا در آخرین روز معاملاتی هفته افزایش محدودی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۳۸ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۵۸۷ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۱ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۷۰ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۳۲۵ هزار تومانی بسته شد.

حباب سکه روز پنجشنبه در تمام قطعات افزایش داشت. حباب سکه امامی ۱۱۳ هزار تومان، سکه بهار ۴۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۶۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۸۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد./تجارت نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده