واردات ۱۲ هزار و ۷۰۴ دستگاه خودرو سواری از ابتدای سال-راهبرد معاصر

واردات ۱۲ هزار و ۷۰۴ دستگاه خودرو سواری از ابتدای سال

رئیس کل گمرک ایران گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا ۲۰ خرداد تعداد ۱۲ هزار و ۷۰۴ دستگاه خودرو سواری نو وارد محوطه های گمرکی شده است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 11
کد خبر: ۲۴۴۸۷۴

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از گمرک ایران، محمد رضوانی‌فر در گزارش جدیدی آخرین وضعیت واردات خودروی سواری به کشور را تشریح و اظهار کرد: هم اکنون 12 هزار و 704 دستگاه خودروی سواری در محوطه‌های گمرکی موجود است.

 

وی افزود: از ابتدای سال 1403 تا 20 خرداد تعداد 4 هزار و 15 دستگاه خودرو سواری نو از گمرکات کشور ترخیص قطعی و وارد کشور شده که ارزش این تعداد خودروهای وارداتی به کشور 88 میلیون دلار است.

 

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه در سال گذشته 11 هزار و 122 دستگاه خودرو سواری به ارزش 218 میلیون دلار وارد کشور شده است، گفت: تعداد خودروهای ترخیص قطعی شده از گمرکات و وارده به کشور در سال جاری، معادل 40 درصد از خودروهای وارداتی در کل سال 1402 بود.

 

رضوانی‌فر در خصوص تعداد خودروهای وارد شده به کشور و موجود در محوطه‌های گمرکی، ادامه داد: در حال حاضر 12 هزار و 704 دستگاه خودرو سواری وارد کشور شده و در محوطه گمرکی موجود است.

 

به گفته وی، از مجموع خودروهای موجود در محوطه گمرکی 6 هزار و 434 دستگاه به گمرک اظهارشده و در حال انجام تشریفات گمرکی است و تعداد 6 هزار و 270 دستگاه هنوز به گمرک اظهار نشده است.

 

رئیس کل گمرک ایران گفت: از تعداد خودروهای اظهارشده به گمرک، 1000 خودروی دیگر در چند روز آینده از گمرک ترخیص قطعی می شود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده