حملات دوباره صهیونیست‌ها به رفح-راهبرد معاصر

حملات دوباره صهیونیست‌ها به رفح

منابع خبری از آغاز دور جدید توحش رژیم صهیونیستی در رفح خبر می‌دهند.
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 12
کد خبر: ۲۴۵۰۳۳

به گزارش راهبرد معاصر، رژیم صهیونیستی در ادامه توحش خود علیه فلسطینیان، بار دیگر از زمین و هوا منطقه رفح در جنوب غزه را هدف قرار داد.

 

بر این اساس، مناطق مسکونی، اردوگاه آوارگان، و نیز چادرهایی که آوارگان فلسطینی در آن اسکان دارند هدف حملات اخیر صهیونیست‌ها بوده است. طی این حملات منطقه برزیل در جنوب رفح بمباران شده است. هنوز از تلفات و خسارات احتمالی این حمله گزارشی منتشر نشده است.

 

حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به رفح در حالی انجام می‌شود که در ماه‌های نخست جنگ این منطقه از سوی تل آویو به عنوان منطقه امن برای فلسطینیان معرفی شده بود. با این حال، از اوایل ماه مِی، ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به آغاز عملیات زمینی در این منطقه علی رغم هشدارهای بین المللی کرد.

 

براساس جدیدترین آمارها که امروز منتشر شد از بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار آواره فلسطینی که در رفح پناه گرفته بودند، اکنون کم‌تر از یکصد هزار تن در این منطقه باقی مانده و سایرین از ترس جان خود مجبور به تخلیه این منطقه شده‌اند.

 

این مسئله در کنار محاصره این باریکه که باعث محدودیت در ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه شده، فلسطینیان در آستانه بحران انسانی قرار داده است.

 

مناطق شمالی غزه گرچه به صورت محدود و جزئی شاهد توزیع اقلام غذایی بوده است اما رفح در بدترین شرایط ممکن قرار دارد. ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم مِی گذرگاه رفح، اصلی ترین شریان ورودی کمک‌های بشردوستانه به غزه را اشغال کرده و مانع از ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه می‌شود./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده