ترامپ با جمهوری‌خواهان کنگره دیدار می‌کند-راهبرد معاصر

ترامپ با جمهوری‌خواهان کنگره دیدار می‌کند

قرار است ترامپ به زودی در نزدیکی ساختمان کنگره آمریکا با جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان و سنا دیدار کند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 12
کد خبر: ۲۴۵۰۹۰

به گزارش راهبرد معاصر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا قصد دارد روز پنج‌شنبه به صورت خصوصی با نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان دیدار کند.

 

 به گزارش آسوشیتدپرس،این اولین باری است که ترامپ پس از حادثه مربوط به حمله هودارانش به کنگره آمریکا در تاریخ 6 ژانویه سال 2020 با هدف شکست بایدن به سراغ حامیان خود در کنگره می‌رود. پیش از این هم قرار بود ترامپ پشت درهای بسته با جمهوری‌خواهان سنا دیدار کند و اکنون قرار است، جلسه‌ای جداگانه با آنها داشته باشد.

 

 الیز استفانیک، رئیس‌ کنفرانس حزب جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته به قانونگذاران جمهوری‌خواهش از تحقق دیدار آتی آنها با ترامپ خبر داد. این یک لحظه بسیار مهم برای رئیس‌جمهور سابق آمریکا محسوب می‌شود که انتظار می‌رود حتی به رغم محکومیتش در جریان رسیدگی به پرونده‌هایش در دادگاه ، بار دیگر به عنوان نامزد رسمی جمهوری‌خواهان برای ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا معرفی شود.

 

هنوز کمپین انتخاباتی ترامپ در رابطه با این دیدار اظهار نظری نکرده است، با این حال یکی از مقامات ارشد کمپین انتخاباتی‌اش عنوان کرده که ترامپ قرار است در دیدار با نمایندگان سنا بر روی موضوعات سیاسی مانند کاهش مالیات تمرکز کند.

 

در حال حاضر، اکثر جمهوری‌خواهان از ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی‌اش در برابر بایدن حمایت کرده‌اند، میچ‌مک کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنا به همراه دیگر قانونگذارانی که پس از حادثه حمله به کنگره از وی انتقاد کرده بودند، اکنون جز حامیان ترامپ محسوب می‌شوند.


در این میان بسیاری از قانونگذاران جمهوری‌خواه در ماجرای حمله ترامپ به سیستم قضایی آمریکا به دلیل پرونده‌های متعددی که علیه او مطرح شده است به صف حامیان ترامپ پرداخته و سیستم قضایی این کشور را نقد کرده‌اند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده