شینهوا: شهید رئیسی تا حدی تاثیر تحریم‌های آمریکا را خنثی کرد-راهبرد معاصر

شینهوا: شهید رئیسی تا حدی تاثیر تحریم‌های آمریکا را خنثی کرد

خبرگزاری شینهوا همزمان با ایام انتخابات ریاست جمهوری در ایران در مطلبی نوشت شهید رئیسی تا حدی تاثیر تحریم‌های آمریکا را خنثی کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 15
کد خبر: ۲۴۵۴۳۳

به گزارش راهبرد معاصر، خبرگزاری دولتی شینهوا در گزارشی با اشاره به اینکه تهران دروازه‌های جدیدی برای دیپلماسی با کشور‌های مختلف جهان گشوده است، تاکید کرد که شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی تا حدی تاثیرات منفی خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های شدید واشنگتن را خنثی کرد.

 

 این خبرگزاری همزمان با فرارسیدن ایام انتخابات چهاردمین دوره ریاست جمهوری در ایران، پس از شهادت آیت الله سی ابراهیم رئیسی در حادثه سقوط بالگرد حامل وی، نوشت: از زمان روی کار آمدن رئیس‌جمهور فقید ایران در سال ۱۴۰۰، دروازه جدیدی برای دیپلماسی با کشور‌های مختلف گشوده شد.

 

این رسانه چینی با اشاره به سرگیری روابط سیاسی بین ایران و عربستان، افزود: تهران همچنین روابط خود را با کشور‌های عربی حوزه خلیج فارسی به‌طور قابل توجهی گسترش داد.

 

شینهوا ادامه داد: آیت الله رئیسی جایگاه ژئوپلیتیک و امنیت ایران را به‌طور قابل توجهی بهبود بخشید و فضای خارجی بهتری را برای توسعه این کشور ایجاد کرد.

 

این رسانه دولتی چینی با اشاره به اینکه در دوره شهید رئیسی روابط ایران با کشور‌های بزرگ خارجی از جمله چین و روسیه گسترش یافت، تاکید کرد: این تحولات مثبت تا حدی تاثیرات منفی خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های شدید واشنگتن را خنثی کرد.

 

وی لیانگ کارشناس ایران در مرکز «مطالعات غرب آسیا و شمال آفریقا» آکادمی علوم اجتماعی چین با تبیین چالش‌های پیش روی ایران، اضافه کرد: تهران به شکل‌دهی محیطی دیپلماتیک پیرامون آرامش و آشتی ادامه می‌دهد.

 

شهید آیت الله رئیسی خادم الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار