کشف آثار دوره قاجار و اسلامی در کاوش خیابان باباطاهر-راهبرد معاصر

کشف آثار دوره قاجار و اسلامی در کاوش خیابان باباطاهر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از کشف آثار مربوط به دوره قاجار و اسلامی در کاوش خیابان باباطاهر خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 15
کد خبر: ۲۴۵۴۸۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ محسن معصوم‌علیزاده امروز در بازدید از روند کاوش پروژه خیابان باباطاهر که چندی پیش در حین عملیات پیاده راه‌سازی این خیابان کشف شد، اظهار داشت: با مشاهده بخشی از آثار کشف شده از همان ابتدا به دقت کار کاوش شروع شد و با همکاری خوب شهرداری توانستیم بخش از آثار مربوط به دوره قاجار و بخشی از دوره اسلامی را در این منطقه ببینیم.

وی از پیدایش آثار معماری بسیار خوب و ارزشمند در منطقه خیابان باباطاهر خبر داد و افزود: نیاز بود کاوش ادامه یابد و اطلاعات بیشتری کسب شود که انجام اقداماتی در دستور کار قرار گرفت و سعی می‌کنیم تا تقریبا یک ماه دیگر به نتیجه قطعی در این پروژه برسیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان بیان کرد: بر اساس شواهد کاوش، بخشی از بافت مسکونی شهر در قرون متأخر اسلامی در این محدوده بوده است و امیدواریم با ادامه کاوش‌ها بتوانیم آثار بیشتر را کشف و به‌ویژه به معماری دوران تاریخی شهر همدان برخورد کنیم.

معصوم علیزاده با اشاره به اینکه تفکر ما این است این پروژه به وضعیت ثبت جهانی هگمتانه کمک کند، عنوان کرد: هر آنچه از این محل به دست آید به دانش و اطلاعات ما افزوده و می‌تواند به پرونده ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان پیوست شود.

وی افزود: امروز مواردی را مطرح کردیم تا پروژه با سرعت بیشتری ادامه یابد و سریع به جمع‌بندی برسیم و جلسه‌ای هم در این زمینه با شهردار خواهیم داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: این پروژه می‌تواند ظرفیت خوب گردشگری به شمار آید و بخشی از آن با طراحی که انجام خواهد شد در معرض دید عموم قرار گیرد و درصددیم ضمن پیاده‌راه؛ مردم بخشی از هنر زیبایی معماری در دوران تاریخی مختلف و لایه‌های مختلف شهری را ببینند. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار