طنین نوای روحبخش عرفه در حرم مطهر رضوی-راهبرد معاصر

طنین نوای روحبخش عرفه در حرم مطهر رضوی

صحن و سرای هشتمین خورشید آسمان امامت و ولایت در روز عرفه کانون تجمع بندگانی است که از صحرای عرفات دور هستند، اما از بارگاه نور و از کیلومتر‌ها فاصله، هم نوا با زائران خانه خدا با قرائت دعای عرفه به استغاثه پرداختند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۲۴۵۷۰۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ نهم ذی الحجه در صحرای عرفات شور خاصی برپا است، استغفار و استغاثه و ناله مسلمانان در روز عرفه در صحرای عرفات تا آسمان می‌رود، جاماندگان از حج نبوی نیز عصر امروز (یکشنبه) با گردهم آمدن در مضجع نور در کنار سلطان خراسان نوای توبه و استغاثه را سر داده و از آفریدگار خود طلب عفو دارند.

فراز‌هایی از دعای عرفه و زمزمه «لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الْوَجِلِینَ، لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الرَّاجِینَ، لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الرَّاغِبِین» در گوشه و کنار حرم مطهر امام رضا (ع) طنین انداز است و زائران و مجاوران در صفوف به هم پیوسته با دست‌های رو به آسمان فراز‌های دعای عرفه را قرائت می‌کنند.

اقشار مختلف از پیر و جوان، زن و مرد و کودک و نوجوان عصر امروز خود را به بارگاه ضامن آهو رسانده اند تا این امام مهربان و غریب را واسطه بین خود و خداوند در توبه و استغاثه قرار دهند، اشک‌ها از گوشه چشم‌ها جاری است، روضه ابا عبدالله الحسین (ع) نیز حال و هوای متفاوتی به این مراسم داده است.

در گوشه دیگری از مضجع شریف رضوی، در دارالهدایه حرم مطهر رضوی، ناشنوایان با خلوص نیت، مراسم قرائت دعای عرفه را برپا کرده اند و با زبان اشاره به درگاه پروردگار خود مناجات می‌کنند.

زائران عرب زبان نیز در رواق دارالمرحمه و زائران اردو زبان هم در رواق مبارکه غدیر به مرثیه سرایی و قرائت دعای عرفه پرداخته اند و امروز نوای العفو، العفو در گوشه و کنار صحن و سرای بارگاه امام رضا (ع) طنین انداز است.

همچنین همزمان با روز عرفه یکشنبه ۲۷ خرداد ماه شبکه سلامت سیما، دعای پرفیض عرفه حرم مطهر رضوی را از ساعت ۱۶:۱۵ ویژه ناشنوایان پخش کرد.

مراسم دعای عرفه حرم مطهر رضوی بانوای «حاج مهدی سروری» از شبکه‌های قرآن و معارف سیما، شبکه استان خراسان رضوی، رضوی تی وی و رادیو زیارت به صورت زنده روی آنتن رفت.

همچنین این محفل نورانی از شبکه‌های خارجی از جمله شبکه جهانی امام رضا (ع)، شبکه ۱۴ ترکیه، شبکه ثقلین و شبکه ولایت برای دلدادگان به اهل بیت (ع) به صورت مستقیم پخش شد. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده