ضربه ای که جنگ غزه به اقتصاد اسرائیل وارد کرد-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

ضربه ای که جنگ غزه به اقتصاد اسرائیل وارد کرد

یک رسانه عبری زبان خبر از کاهش ۵۵ درصدی سرمایه گذاری‌های خارجی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ در رژیم صهیونیستی داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 18
کد خبر: ۲۴۵۸۷۵

به گزارش راهبرد معاصر. روزنامه «کالکالیست» در خبری که امروز سه شنبه منتشر شد، اعلام کرد، کاهش 55 درصدی سرمایه گذاری‌های خارجی نه تنها بیانگر نگرانی از ادامه جنگ است بلکه علاوه بر آن گویای آن است که ساختار حاکم بر مدیریت اسرائیل هیچ توجهی به اقتصاد ندارند.

 

به نوشته این رسانه اقتصادی، براساس آمار منتشر شده توسط دفتر مرکزی آمار اسرائیل در سه ماهه اول سال 2024 میزان سرمایه گذاری‌های خارجی در اسرائیل در مقایسه با سه ماهه قبل از آن 55.8 درصد کاهش یافته است، این در حالی است که در سه ماهه آخر سال 2023 نیز این رقم اصولا یک چهارم میانگین معمول سرمایه گذاری بود.

 

به نوشته کاکالیست، سرمایه گذاری‌های خارجی نقش حیاتی در رشد اقتصادی اسرائیل داشته و تقریبا 80 درصد از سرمایه گذاری‌های انجام گرفته در بخش فن‌آوری‌های فوق پیشرفته که پیشران اقتصاد محسوب می‌شود خارجی بودند.

 

به اعتقاد این رسانه اقتصادی عبری زبان، جنگ نقش قابل توجهی در کاهش قابل توجه سرمایه‌گذاری‌ها در اسرائیل ایفا کرده است و هر تصمیمی در این رابطه تبعات اقتصادی و راهبردی خود را وارد می‌کند.

 

مدیر بخش پژوهش‌های بانک اسرائیل در نشستی در کالکالیست تاکید کرد، تصمیمات که در رابطه با هزینه‌های نظامی اسرائیل برای سال 2025 گرفته می‌شود نه تنها بودجه اسرائیل را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد بلکه می‌تواند رشد اقتصادی اسرائیل را هم برای سال‌های آینده متاثر خود سازد. تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده