غرق شدن کشتی حامل مهاجران در جنوب ایتالیا-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

غرق شدن کشتی حامل مهاجران در جنوب ایتالیا

غرق شدن دو کشتی حامل مهاجران در سواحل جنوبی ایتالیا، به مرگ دست کم ۱۱ و مفقود شدن بیش از ۶۰ نفر منجر شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 18
کد خبر: ۲۴۵۸۹۸

به گزارش راهبرد معاصر. براساس اعلام مقامات گارد ساحلی ایتالیا و سازمان ملل متحد، در پی واژگونی دو کشتی حامل مهاجران در جنوب ایتالیا، ۱۱ نفر کشته و دست کم ۶۰ تن شامل چندین کودک مفقود شدند.

 

به گفته یک گروه امداد و نجات آلمانی، آنها ۵۱ نفر را از یک کشتی چوبی در حال غرق شدن نجات داده و ۱۰ جسد را نیز روی عرشه کشتی پیدا کردند.

 

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به همراه یونیسف در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که این کشتی‌ از لیبی حرکت کرده و مهاجرانی از سوریه، مصر، پاکستان و بنگلادش در آن حضور داشتند.

 

کشتی دوم نیز حدود ۲۰۰ کیلومتری شرق منطقه کالابریای ایتالیا پیدا شد که از ترکیه عازم و دچار حریق و سپس واژگون شده بود. به گفته مقامات ۶۴ نفر از سرنشینان این کشتی در دریا مفقود شده، ۱۱ تن نجات یافتند و یک نفر نیز جان باخت. /مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده