جان باختن ۴۰ مهاجر در سواحل هائیتی-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

جان باختن ۴۰ مهاجر در سواحل هائیتی

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد که در پی وقوع حادثه آتش سوزی در یک قایق حامل مهاجران در سواحل هائیتی حداقل ۴۰ مهاجر جان باختند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۸ - ۳۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 20
کد خبر: ۲۵۰۷۲۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ حداقل ۴۰ مهاجر دیگر در یک حادثه غرق شدن قایق در سواحل هائیتی در مسیر رسیدن به مکانی امن جان باختند و ۴۱ نفر نجات یافتند. سازمان بین المللی مهاجرت IOM خواستار ایجاد مسیر‌های مهاجرت امن برای مردم این کشور کارائیب است.

این قایق با بیش از ۸۰ مهاجر در سواحل هائیتی آتش گرفت. به گفته سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) حداقل ۴۰ نفر در اثر این حادثه کشته شدند.

گارد ساحلی هائیتی توانست ۴۱ نفر را نجات دهد که یازده نفر از آنها به بیمارستان منتقل شدند. بر اساس اطلاعات منتشر شده این قایق روز چهارشنبه از شهر کپ-هایتین در شمال هائیتی به سمت جزایر ترکز و کایکوس در حدود ۲۵۰ کیلومتری این منطقه در حرکت بود.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که بازماندگان می‌گویند احتمالاً بنزین توسط شمعی که برای مراسم وودو در قایق استفاده می‌شد مشتعل شده است.

هائیتی یک بحران شدید امنیتی و انسانی و همچنین هرج و مرج سیاسی را تجربه می‌کند. حدود نیمی از یازده میلیون نفر در این کشور کارائیب از گرسنگی شدید رنج می‌برند. جوونل مویس، رئیس جمهور این کشور حدود سه سال پیش ترور شد و هنوز جایگزین نشده است.

باند‌های به شدت مسلح بیشتر شهر پورتو پرنس پایتخت این کشور را تحت کنترل خود دارند. به دلیل خشونت آنها، بیش از نیم میلیون هائیتی در داخل کشور خود آواره شده اند. چند صد افسر پلیس کنیا اخیرا به عنوان بخشی از یک ماموریت امنیتی چند ملیتی علیه باند‌ها در هائیتی مستقر شده اند.

"گرگوئر گودشتاین"، رئیس بخش هائیتی سازمان بین المللی IOM، گفت که این حادثه نیاز فوری به مسیر‌های مهاجرت امن و قانونی برای هائیتی‌ها را نشان می‌دهد. بر اساس این بیانیه، بیش از ۸۶۰۰۰ مهاجر در سال جاری با وجود وضعیت هائیتی به آنجا اخراج شده اند.

در بیانیه سازمان بین‌المللی مهاجرت همچنین تأکید شده است که «این رویداد ویرانگر خطراتی را که کودکان، زنان و مردانی که از مسیر‌های نامنظم مهاجرت می‌کنند، نشان می‌دهد و نشان‌دهنده نیاز فوری به مسیر‌های امن و قانونی برای مهاجرت است.»/ تسنیم 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده