واکنش روسیه به گلوله باران «سواستوپل» توسط اوکراین-راهبرد معاصر

واکنش روسیه به گلوله باران «سواستوپل» توسط اوکراین

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز به حمله اوکراین به «سواستوپل» واکنش نشان داد و اعلام کرد: نیرو‌های مسلح اوکراین عامدانه مکان‌های پرتردد را برای گلوله باران انتخاب می‌کنند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۲۴۶۷۰۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای درباره حمله کی یف به سواستوپل اعلام کرد: حمله اوکراین به سواستوپل را جنایتی دینی و آیینی می‌دانیم؛ تصادفی در روز عید پنجاهه، این روز برای این حمله تصادفی انتخاب نشده است.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: نیرو‌های مسلح اوکراین عامدانه مکان‌های پرتردد را برای گلوله باران انتخاب می‌کنند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: منتظر پاسخ سازمان‌های بین المللی نسبت به مرگ غیرنظامیان در سواستوپل خواهیم بود، اما این سازمان‌ها تحت تاثیر رویکرد‌های مغرضانه غرب هستند.

بر اساس اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، کمیته تحقیقات روسیه پس از حمله نیرو‌های مسلح اوکراین به سواستوپل پرونده جنایی را تحت عنوان «حمله تروریستی» باز کرد.

دستیار وزیر بهداشت روسیه در ارتباط با این حمله اوکراین خبر داد: در پی گلوله باران امروز سواستوپل توسط اوکراین، ۱۲۴ نفر از جمله ۲۷ کودک زخمی شده اند.

الکسی کوزنتسوف، دستیار وزیر بهداشت روسیه گفت: در پی گلوله باران سواستوپل توسط اوکراین، ۱۲۴ نفر از جمله ۲۷ کودک با درجات مختلف زخمی شدند. / مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده