هشدار هواشناسی/ورود سامانه بارشی جدید از فردا-راهبرد معاصر

هشدار هواشناسی/ورود سامانه بارشی جدید از فردا

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از فردا ۴ تیر سامانه بارشی جدید از شمال غربی کشور وارد شده و نیمه غربی را بارانی می‌کند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۹ - ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۲۴۶۷۳۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امشب در مناطقی از نوار شمالی کشور در بعضی ساعات افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق پراکنده و وزش باد را شاهد هستیم گفت: در شمال آذربایجان غربی و خراسان رضوی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می رود.

وی ادامه داد: فردا دوشنبه با گذر موج تراز میانی از غرب کشور در مناطقی از شمال غرب، نیمه غربی سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و در دامنه‌های زاگرس مرکزی شامل کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم و غرب اصفهان ابرناکی و رگبار باران پیش بینی شده است.

او  با بیان اینکه  بارندگی ها در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل ارتفاعات البرز در مازندران شرق تهران و قزوین شدت می یابد گفت:  تا آخر هفته گذر امواج کم دامنه تراز میانی از نوار شمالی کشور پیش بینی می شود.

وی افزود: روز سه شنبه در شمال غرب، دامنه های جنوبی و شمالی البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار پراکنده و وزش باد روی می‌دهد.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی  توضیح داد: روز چهارشنبه به‌تدریج با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارش در نیمه شرقی سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی تقویت می‌شود.در شمال غرب و خراسان شمالی نیز رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اظهار کرد: پنجشنبه برای شمال آذربایجان غربی، نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل و نیمه غربی سواحل دریای خزر ابرناکی و رگبارو رعد و برق وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

وی افزود: طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استانهای واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می‌شود./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار