وقوع حادثه دریایی در جنوب شرق یمن-راهبرد معاصر

وقوع حادثه دریایی در جنوب شرق یمن

سازمان تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه دریایی در نزدیکی جنوب شرق یمن خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۰۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 24
کد خبر: ۲۴۶۸۴۹

به گزارش راهبرد معاصر، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس امروز دوشنبه بار دیگر اعلام کرد که یک کشتی در  نزدیکی بندر نشطون واقع در جنوب یمن دچار حادثه شده است.

 

بنا به گزارش این سازمان، این کشتی در 246 مایل دریایی دچار حادثه شده است و هنوز جزئیات بیشتری از این کشتی و اینکه متعلق به کدام کشور بود، منتشر نشده است.

 

نشطون بندری در جنوب شرقی یمن و در جنوب  دومین استان بزرگ این کشور از حیث مساحت است. ارتش یمن طی عملیات‌های تلافی‌جویانه خود اعلام کرده بود که بعد از دریای سرخ، منافع و مصالح رژیم اسرائیل را در دریای عرب و بعدها در دریای مدیترانه و اقیانوس هند هدف قرار خواهد داد.

 

این دومین بار است طی یک روز گذشته است که کشتی‌ها در این منطقه دچار حادثه می‌شودند. دیروز سازمان مذکور اعلام کرد که یک کشتی در این منطقه درخواست کمک کرده است. ساعتی بعد مشخص شد که کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل بوده و درخواست یمن مبنی بر عدم همکاری با این رژیم را زیر پا گذاشته و به همین دلیل، هدف حمله یمن قرار گرفته و آب به داخل آن نفوذ کرده است.

 

امروز همچنین فرماندهی ستاد مرکزی ارتش آمریکا حمله تلافی‌جویانه ارتش یمن به یک کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل در آب‌های دریای سرخ را تأیید کرد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده