با فرزندان لوس خود چه کنیم؟-راهبرد معاصر

با فرزندان لوس خود چه کنیم؟

زند گفت: بزرگ‌ترین مشکل کودکان لوس این است که آنها همه‌چیز را راحت به دست آورده‌اند و برای داشتن چیزی انتظار و زحمت نکشیده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۲۴۷۰۷۳

به گزارش راهبرد معاصر، پریدخت زند روانشناس شخصیت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: اگر فرزندتان را مسئول رفتار‌های اشتباهش ندانسته و او را مقصر ندانید، او این‌طور برداشت می‌کند که هیچ‌وقت اشتباه نمی‌کند و کار خطایی انجام نمی‌دهد. به این ترتیب، می‌فهمد که می‌تواند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند و دیگران را مقصر قلمداد کند.

 

او گفت: یکی از عوامل می توان به نادرست به فرزند هدیه دادن باشد.آن چیزی که برای فرزندتان هدیه می‌خرید به اندازه علت خرید این هدیه اهمیت دارد. بسیار مهم است که برای علتی صحیح به فرزندتان هدیه بدهید. مثلاً اگر برای فرزندتان به این علت که از دوچرخه قبلی‌اش خسته شده دوچرخه بدهید، کار اشتباهی انجام داده‌اید. بدتر از این، وقتی است که به خاطر رهایی از احساس گناه برایش هدیه می‌خرید. برای مثال، اگر او به شما گفت: «تو بدترین مادر روی زمین هستی...» زمانی مناسب برای خرید کادو نیست. اگر بازیچه خواسته‌های کودکتان شوید، به او محبتی نکرده‌اید. او می‌فهمد که، چون با حرفش شما را به این کار تحریک کرده، به خواسته‌اش رسیده است.

 

زند تصریح کرد: عامل دیگر این است که در مقابل بداخلاقی‌هایش تسلیم می‌شوید.اگر وقتی بهانه می‌گیرد و برای چیزی جیغ و داد راه می‌اندازد، او را به خواسته‌اش برسانید؛ به بدترین وجه به رفتار بدش پاداش داده‌اید. کودک به‌طور آگاهانه و با هوشیاری این را می‌فهمد و در بقیه اوقات هم از همین حربه استفاده خواهد کرد، چون می‌بیند شما در برابرش تسلیم می‌شوید.بدانید که رفتار شما با دیگران الگوی رفتار کودکتان با بقیه است، پس اگر مدام جلوی فرزندتان از دیگران عیب‌جویی کنید و ایراد یا بهانه بگیرید؛ انتظار نداشته باشید که فرزندتان درست رفتار کند.

 

او گفت: بزرگ‌ترین مشکل کودکان لوس این است که آنها همه‌چیز را راحت به دست آورده‌اند و برای داشتن چیزی انتظار و زحمت نکشیده‌اند و از روش‌های سهل و آسان برای رسیدن به خواسته‌هایشان استفاده می‌کنند./ باشگاه خبرنگاران

کلمات کلیدی: هدیه کودک خرید
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده