مخالف تحریم‌های روسیه، رئیس شورای اروپا شد-راهبرد معاصر

مخالف تحریم‌های روسیه، رئیس شورای اروپا شد

ریاست شورای اروپا برای یک دوره 6 ماهه به مجارستان رسید؛ کشوری که مخالف تحریم‌های غرب علیه روسیه به بهانه جنگ اوکراین است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۱۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 01
کد خبر: ۲۴۷۸۴۴

به گزارش راهبرد معاصر، در شرایطی که مخالفت‌ مجارستان با تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه ادامه دارد، ریاست گردشی این کشور بر یکی از نهادهای اروپایی از امروز آغاز شد. طبق قوانین اتحادیه اروپا، هر یک از کشورهای عضو به مدت 6 ماه و به صورت گردشی ریاست شورای اروپا را برعهده می‌گیرند و حالا نوبت به مجارستان رسیده است.


اتحادیه اروپا شامل سه رکن اصلی شورای اروپا، کمیسیون اروپا و پارلمان اروپا است که هر کدام وظایف خاص خود را دارند.شورای اروپا نقش شبیه به ریاست جمهوری در نظام‌های پارلمانی را ایفا می‌کند که در آن رئیس‌جمهور بیشتر نقش تشریفاتی و هماهنگ کننده را دارد و قدرت در اختیار نخست‌وزیر است.

 

 نقش نخست‌وزیر را عملا کمیسیون اروپا و رئیس آن ایفا می‌کند.از امروز و با پایان ریاست 6 ماهه بلژیک، مجارستان کار خود را به عنوان رئیس شورای اروپا آغاز کرد.ریاست مجارستان در شرایطی آغاز شده که این کشور بارها تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به بهانه جنگ اوکراین مخالفت کرده است.


طی سال‌های اخیر همچنین در موضوعاتی از قبیل بحران مهاجرت، اختلاف نظر شدیدی با قاطبه کشورهای اتحادیه اروپا داشته است.ویکتور اروبان نخست‌وزیر مجارستان یکی از حامیان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا است و چند ماه قبل در سفر به آمریکا، با او دیدار دوجانبه برقرار کرد.ریاست مجارستان بر شورای اروپا اواخر ماه دسامبر پایان می‌یابد و این کشور ریاست را به لهستان واگذار خواهد کرد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده