بلینکن: باید برای مدیریت غزه پس از جنگ برنامه داشته باشیم-راهبرد معاصر

بلینکن: باید برای مدیریت غزه پس از جنگ برنامه داشته باشیم

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر بر ضرورت داشتن یک برنامه مشخص برای غزه پس از پایان جنگ تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۱۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 01
کد خبر: ۲۴۷۹۱۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ آمریکا بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در نسل کشی غزه به شمار می‌رود به طوری که واشنگتن با تامین بمب‌های ۲ هزار پوندی برای ویرانی اماکن غیرنظامی و چادر آوارگان، اکنون خود را مدافع فلسطینیان نشان می‌دهد؛ موضوعی که مغایر با اقدامات ریاکارانه این کشور در حمایت آشکار از تل‌آویو است.  

به گزارش الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) اعلام کرد: ما باید یک طرح کلی و شفاف برای مدیریت غزه پس از پایان جنگ داشته باشیم.  

وی که در موسسه بروکینگز در واشنگتن دی سی سخن می‌گفت، خاطر نشان کرد: جنگ در غزه نباید با خلاء قدرت در این باریکه به پایان برسد. این مسئله می‌تواند منجر به ۳ سناریو بشود که هیچ کدام مورد تایید واشنگتن نیست: نخست اشغالگری اسرائیل در این باریکه، دیگری بازگشت حماس به قدرت و در نهایت استقرار هرج و مرج در غزه است.  

بلینکن با اشاره به تشدید تنش‌ها میان حزب الله و رژیم صهیونیستی در جبهه‌های شمالی، افزود: تلاش ایالات متحده در این زمینه جلوگیری از یک جنگ همه جانبه و تمام عیار میان طرفین است.  

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که منازعه میان حزب الله و (رژیم) اسرائیل بار دیگر اهمیت دستیابی به آتش بس در غزه را نشان می‌دهد.  

بلینکن با بیان این ادعا که اسرائیل خواهان جنگ با لبنان نیست، با تکرار سخنان رژیم اسرائیل افزود: «آنها آماده‌اند در صورت لزوم با محافظت از منافعشان طبق دیدگاه خودشان وارد جنگ شوند.»

وزیر خارجه آمریکا در عین حال اضافه کرد که اسرائیل، حزب‌الله، ایران و لبنان هیچ‌کدام خواستار جنگ نیستند. او تصریح کرد: «از یک طرف هیچ‌کس در واقع خواستار جنگ نیست. از طرف دیگر، تحرکاتی در جریان است که ممکن است در آن مسیر حرکت کنند و ما مصمم به مهار این تحرکات هستیم.»/باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده