کاخ‌سفید: بایدن هیچ‌گونه زوال عقل یا آلزایمر ندارد-راهبرد معاصر

کاخ‌سفید: بایدن هیچ‌گونه زوال عقل یا آلزایمر ندارد

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به خبرنگاران گفت بایدن زوال عقل یا آلزایمر ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۱۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 03
کد خبر: ۲۴۸۰۹۱

به گزارش راهبرد معاصر، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه گفت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به آلزایمر، نوعی زوال عقل یا بیماری تحلیل‌برنده دیگری که عملکرد او در مناظره هفته گذشته با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق را زیر سوال ببرد، ندارد.

 

وی شامگاه سه شنبه در سخنانی گفت: «ما نگرانی‌های مربوط به عملکرد رئیس‌جمهور در مناظره را درک می‌کنیم، اما او سابقه بی‌نظیری در خدمت به مردم آمریکا دارد».

 

سخنگوی کاخ‌سفید اضافه کرد: «ما هیچ اطلاعاتی در مورد سلامتی و توانایی بایدن در انجام وظایفش پنهان نکرده‌ایم»، و بایدن هیچ‌گونه زوال عقل یا آلزایمر ندارد.»

 

اخیرا تاکر کارلسون، خبرنگار آمریکایی با انتشار توییتی عملکرد بایدن را زیر سوال برد و نوشت: «بایدن تمام شد. شرط می‌بندم.»

 

او در ادامه نوشت: بسیاری از دموکرات‌های سرشناس گفته‌اند که او دچار آسیب مغزی شده است. آنها نمی‌توانند این حرف را پس بگیرند. آنها باید او را حذف کنند و اینکار را خواهند کرد. تنها سوال این است که چه زمان اینکار را خواهند کرد. اگر باهوش باشند، فورا این کار را انجام خواهند داد. اگر کامالا قرار است نامزد شود، ممکن است ابتدا رئیس جمهور شود. حالا مسئله ترامپ و صدور حکم او در یازده ژوئیه مطرح می‌شود. کناره گیری بایدن این لحظه را بسیار خطرناک‌تر از آنچه قبلا بود، می‌سازد. در این مرحله ترامپ نه تنها نامزد جمهوری خواهان، بلکه عملاً رئیس جمهور احتمالی است. اگر می‌خواهید او را به زندان بیاندازید، بهتر است برای یک جرم بسیار جدی باشد که همه قبول کنند که او مرتکب شده است. در غیر این صورت شما خطر نابودی سیستم را به طور کامل و برای همیشه خواهید داشت. ما با یک خطر قانونی مواجه هستیم. دموکرات‌ها باید عقب نشینی کنند.»

 

پس از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا در مناظره انتخاباتی روز پنجشنبه انتظارات دموکرات‌ها را برآورده نکرد و نگرانی‌ها را در مورد وضعیت روحی خود تشدید کرد، تعدادی از دموکرات‌ها به طور بالقوه پیشنهاداتی را برای جایگزینی رئیس جمهور آمریکا مطرح کردند. هیئت تحریریه نیویورک تایمز نیز از بایدن خواسته بود «به خاطر خدمت به کشورش» از رقابت‌های ریاست جمهوری کناره گیری کند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده