بایدن: تا پایان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری می‌مانم و پیروز می‌شویم-راهبرد معاصر

بایدن: تا پایان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری می‌مانم و پیروز می‌شویم

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها در خصوص احتمال کناره گیری بایدن از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وی در تماس با اعضای کارزار انتخاباتی خود تاکید کرد که قصد کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی را ندارد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۶ - ۱۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 03
کد خبر: ۲۴۸۱۸۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در پیامی تاکید کرد که قصد کناره‌گیری از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور ندارد.
وی در تماسی با اعضای کارزار انتخاباتی خود گفت: «من قصد کناره‌گیری ندارم. من تا پایان در این رقابت می‌ماند و پیروز خواهیم شد».
ساعتی پیش نیز سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا کناره‌گیری از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بررسی نمی‌کند.
وی اضافه کرد: «هیچ بحثی در خصوص کناره‌گیری بایدن یا توقف کارزار انتخاباتی وی وجود ندارد و وی طی روزهای آینده همانند قبل، با مردم آمریکا صحبت خواهد کرد».
این در حالی است که عملکرد نامنسجم و ضعیف بایدن در اولین مناظره انتخاباتی مقابل ترامپ، در روزهای اخیر اردوگاه دموکرات‌ها را به لرزه درآورده و موجی از هراس و ناامیدی را ایجاد کرده است.
این ناامیدی تا جایی پیش رفته که برخی از دموکرات‌های بانفوذ جایگزین‌هایی را برای بایدن به عنوان نامزد حزب در انتخابات نوامبر از جمله اعضای کابینه او و فرمانداران دموکرات ایالت‌های کالیفرنیا، میشیگان و پنسلیوانیا مطرح کرده‌اند؛ اما منابع مطلع به مباحث به رویترز گفتند که گرچه تلاش شده معاون بایدن کامالا هریس به عنوان گزینه جانشینی نادیده گرفته شود، این اقدام تقریباً غیرممکن است./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده