استعفای مقام وزارت کشور آمریکا بدلیل جنگ غزه-راهبرد معاصر

استعفای مقام وزارت کشور آمریکا بدلیل جنگ غزه

یک کارمند وزارت کشور آمریکا در اعتراض به سیاست بایدن در قبال غزه از سمت خود استعفا کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۱۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 03
کد خبر: ۲۴۸۰۹۴

به گزارش راهبرد معاصر، مریم حسنین، کارمند وزارت کشور آمریکا شامگاه سه شنبه در اعتراض به سیاست دولت جو بایدن، رئیس جمهور این کشور در قبال جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه، از سمت خود استعفا کرد. 

 

براساس گزارش المیادین، حسنین اصالتا مسلمان و یکی از منصوبین سیاسی بایدن در وزارت کشور آمریکا است. این کناره گیری سومین استعفای در نوع خود در دوره اخیر به دلیل حمایت دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه است. 

 

او در بیانیه‌ای که در صفحه خود در پلتفرم ایکس منتشر کرد، نوشت: برای من مشخص شده است که من در این دولت جایی ندارم. من نمی‌توانم در دولتی که تأمین مالی و امکان نسل‌کشی را برای اسرائیل علیه فلسطینی‌ها فراهم می‌کند، به کار ادامه دهم.  امروز من از دولت بایدن استعفا کردم و این بیانیه من است.

 

لیلی گرینبرگ کول، یکی دیگر از منصوبان سیاسی وزارت کشور آمریکا در ماه مه و طارق حبش، یک فلسطینی آمریکایی، در ژانویه از سمت خود در وزارت آموزش و پرورش آمریکا استعفا کرد. 

 

از دیگر استعفا‌های عمومی می‌توان به جاش پل، کارمند سرویس خارجی که بر ارسال تسلیحات آمریکا به اسرائیل نظارت می‌کرد، اشاره کرد که به سرعت و عدم نظارت بر تحویل که پس از ۷ اکتبر گسترش یافت، انتقاد داشت. 

 

استعفای مریم حسنین پس از آن صورت گرفت که ۱۲ مقام سابق آمریکا که به دلیل جنگ با غزه از دولت رئیس جمهور آمریکا استعفا و  بیانیه‌ای صادر کردند و در آن از مقامات باقی مانده در دولت خواستند رهبران خود را به چالش بکشند و همدست نسل‌کشی آنان نباشند. 

 

این مقامات که پیش از این به دلیل رویکرد بحث برانگیز بایدن از سمت خود استعفا کرده بودند، در اولین بیانیه مشترک خود گفتند که سیاست شکست خورده بایدن به اهداف تعیین شده خود نرسید و برای مردم فلسطین ویرانگر بود و به چرخه معیوب فقر و ناامیدی منجر شد، همه این پیامد‌ها بر نسل‌های آینده نیز تاثیر خواهد گذاشت./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده