درخواست ۲۵ عضو دموکرات کنگره برای کناره‌گیری بایدن-راهبرد معاصر

درخواست ۲۵ عضو دموکرات کنگره برای کناره‌گیری بایدن

رویترز به نقل از یک منبع دموکرات خبر داد که طی روزهای آینده احتمالا 25 قانونگذار این حزب در کنگره علنا خواستار استعفای جو بایدن از انتخابات می‌شوند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۱۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 03
کد خبر: ۲۴۸۱۲۲

به گزارش راهبرد معاصر، همزمان با تشدید گمانه‌زنی‌ها درباره اعمال فشار بر رئیس‌جمهور 81 ساله آمریکا برای انصراف از انتخابات، رایزنی‌های بایدن و ستاد او برای ادامه رقابت در انتخابات خبرساز شده است.در شرایطی که نگرانی‌ها درباره سلامت و آمادگی ذهنی جو بایدن ادامه دارد، رویترز گزارش داد که ده‌ها قانونگذار دموکرات در کنگره می‌خواهند خواستار کناره‌گیری بایدن از انتخابات شوند.

 

این خبر در حالی منتشر می‌شود که «لوید دوجت» نماینده دموکرات ایالت تگزاس به عنوان نخستین نماینده دموکرات در کنگره آمریکا تبدیل شد که به صورت علنی خواستار کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا شد.

 

به گفته یک مشاور حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا، 25 نماینده دموکرات مجلس نمایندگان در حال آماده شدن برای درخواست از کناره‌گیری بایدن هستند، در صورتی که در روزهای آینده او همچنان متزلزل به نظر برسد.

 

 72 درصد رای‌دهندگان در نظرسنجی جدید یوگاو/شبکه سی‌بی‌اس نیوز گفتند که بایدن از سلامت ذهنی و شناختی برای ریاست‌جمهوری برخودار نیست. نکته نگران‌کننده برای بایدن این است که 45 درصد دموکرات‌ها گفتند که او باید به دلیل این نگرانی‌ها از رقابت انتخاباتی کنار بکشد.

 

به گفته منبع حزب دموکرات، برخی از دموکرات‌های میانه رو مجلس نمایندگان آمریکا طی روزهای اخیر با سوالات زیادی درباره حضور بایدن در انتخابات مواجه شده‌اند.به گزارش رویترز، رئیس جمهور آمریکا و ستاد او در تلاش برای تقویت حمایت از او در انتخابات هستند.مقامات کاخ سفید گفتند، بایدن امروز چهارشنبه با فرمانداران دموکرات به صورت مجازی و حضوری در کاخ سفید دیدار و طی روزهای بعد با قانونگذاران صحبت خواهد کرد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده