توزیع 160 میلیون بسته غذایی با کالابرگ الکترونیکی ظرف 3 ماه-راهبرد معاصر

توزیع 160 میلیون بسته غذایی با کالابرگ الکترونیکی ظرف 3 ماه

معاون امور رفاهی وزیر کار،‌تعاون و رفاه اجتماعی از توزیع 160 میلیون بسته غذایی در قالب کالابرگ الکترونیکی ظرف سه ماه خبرداد و گفت: در دولت روحانی برای توزیع 15 میلیون بسته غذایی صفهای طولانی بسته شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۱۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 03
کد خبر: ۲۴۸۱۲۴

به گزارش راهبرد معاصر؛‌ علیرضا عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ در مورد طرح کالابرگ الکترونیکی،‌ گفت: دولت شهید رئیسی در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی ظرف سه ماه 160 میلیون بسته غذایی بین 7 دهک جمعیت توزیع کرد،‌در حالی که نه صف تشکیل شد و نه کرامت انسانی زیر سوال رفت، در حالی که در دولت روحانی برای توزیع 15 میلیون بسته عذایی صفهای طولانی تشکیل شد و کرامت انسانی مردم پایمال شد و مردم به زحمت افتادند.


وی گفت: توزیع مواد غذایی در قالب کالابرگ الکترونیکی برای 61 میلیون ایرانی معادل 70 درصد جمعیت انجام شد،‌میزان استقبال مردم از کالابرگ فجرانه 86.4 درصد و برای سه دهک کم درآمد 90 درصد بوده است.


معاون وزیر تعاون این را هم گفت: در قالب طرح کالابرگ 1.5 میلیون تن مواد غذایی بین مردم توزع شد، چون این طرح مقارن با عید نوروز و ماه مبارک رمضان اجرا شد،‌ این میزان مواد غذایی باعث رونق کارخانه‌های داخلی نیز شد. از طرفی با توجه به مشارکت مردم و تقاضای موثر حتی یک ریال نقدینگی اضافی هم ایجاد نکرد.


عسگریان در مورد گفت: دولت برای اجرای کالابرگ الکترونیکی فجرانه 23 هزار میلیارد تومان منابع اختصاص داد که با آوردخ نقدی مردم در مجموع 90 همت برای کالابرگ الکترونیکی مصرف شد.


معاون وزیر کار در مورد طرح تغذیه کودکان نیز بیان داشت،‌ وزارت بهداشت 135 هزار کودک را معرفی کرد که در نهایت 125 هزار کودک نیازمند تغذیه واجد شرایط شدند،‌برای سلامت این کودکان 6 ماه تا 59 ماهه 16 قلم کالای خوراکی اختصاص داده شد و برای دهکهای یک تا 5 ماهانه برای هر کودک یک میلیون تومان و برای دهک 6 تا 7 ماهانه 600 هزار تومان در نظر گرفته شد و طرح کودکان همچنان ادامه دارد.


عسگریان در مورد طرح یسنا و حمایت از مادران شیرخوار گفت: طرح یسنا در 8 استان کشور برای مادران شیرده دارای فرزند تا دوسال اجرا می‌شود و 24 هزار مادر شناسایی شدند و مادران شیرده دهک یک درآمدی 40 برابر این رقم یعنی یک میلیون نفر شناسایی شدند و بسته‌های کامل برای این مادران در نظر گرفته شدند. طرح کودکان همچنان ادامه دارد، ولی برای طرح مادران نیاز به توافق دولت و تامین منابع دارد.


معاون وزیر تعاون در مورد زیر ساخت اجرای طرح کالابرگ، گفت: شبکه ملی اعتبار (شما) زیرساخت خوبی فراهم کرده و طر طرح حمایتی با هر مبلغی که تصویب شود،‌ قابل اجرا است.


عسگریان در مورد پایگاه رفاه ایرانیان نیز گفت: این پایگاه ملی دارای اطلاعات ارزشمندی است که سیاستگذار هر وقت بخواهد طرحی اجرا کند با استفاده از این اطلاعات اجرا خواهد کرد.


وی گفت: در حال حاضر اطلاعات 16 دستگاه در پایگاه رفاه ایرانیان بارگذاری می‌شود و هر سال به روز رسانی می‌شود.


عسگریان در مورد ادامه کالابرگ الکترونیکی نیز گفت: طرحهای متنوعی در وزارت کار تهیه شده مثلا برای طرح مادران 10 تا 15 سناریو نوشته‌ایم،‌زیر ساخت اجرای همه طرحها در شبکه ملی اعتبار وجود دارد ، فقط باید دولت تصمیم بگیرد،‌کدام طرح را اجرا کند، وگرنه از نظر زیرساخت آماده هستیم. 


به گفته وی،‌هر طرحی با هر برشی از جامعه هدف برای کالابرگ یا حمایت مادران با استفاده از داده‌های پایگاه رفاه ایرانیان قابلیت اجرا دارد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده