استقبال ونزوئلا از ناوگان نظامی روسیه-راهبرد معاصر

استقبال ونزوئلا از ناوگان نظامی روسیه

مقام محلی ونزوئلا از ورود ناوگان شمالی روسیه به آب‌های ملی کشورش استقبال کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۱۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 03
کد خبر: ۲۴۸۱۲۹

به گزارش راهبرد معاصر، خوزه مانوئل سوارز، شهردار وارگاس در ایالت لاگوایرا روز چهارشنبه به ریانووستی گفت ونزوئلا از ورود ناوگان شمالی روسیه به آب‌های ملی ونزوئلا استقبال کرد.

 

سوارز افزود: بازدید از این ناوچه روسی و همه پرسنل آن حامل پیام صلح، هماهنگی و حفاظت است، زیرا ما مردمی هستیم که از میهن عزیزمان دفاع می‌کنیم و در خصوص همه تمام جهان همین است.

 

روز سه‌شنبه، ناوگان روسیه متشکل از زیردریایی هسته‌ای موشک‌های هدایت‌شونده کلاس یاسن-ام، کازان، ناوچه آدمیرال گورشکوف، نفتکش تدارکاتی آکادمیک پاشین و یدک‌کش نجات نیکولای چیکر، به عنوان بخشی از عملیات طولانی مدت خود وارد بندر لاگوایرا شدند. کشتی‌های نیروی دریایی روسیه قبلاً در آب‌های سرزمینی کوبا که تنها ۹۰ مایل دورتر از ایالات متحده قرار داشت، توقف کرده بودند.

 

آمریکا پیشتر در واکنش به رزمایش دریایی روسیه در کارائیب زیردریایی هسته‌ای خود را به خلیج گوانتانامو فرستاد. فرماندهی جنوبی ایالات متحده (Southcom) در بیانیه‌ای در پلتفرم اجتماعی اکس اعلام کرد که یو اس اس هلنا USS Helena، یک زیردریایی تهاجمی سریع هسته ای، به آب‌های نزدیک پایگاه ایالات متحده در خلیج گوانتانامو رسید.

 

ارتش ایالات متحده بر این باور است که کشتی‌های روسیه می‌توانند در ونزوئلا، یکی دیگر از متحدان مسکو توقف کنند و می‌توانند تا تابستان در منطقه باقی بمانند.

 

در ماه ژوئن، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که ورود یک دسته از کشتی‌های ناوگان شمالی روسیه به کوبا نتیجه ضعف جو بایدن، رئیس دولت کنونی آمریکا بوده است. رئیس سابق کاخ سفید ابراز عقیده کرد که بایدن ایالات متحده را در معرض خطر مرگبار قرار می‌دهد، زیرا کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌های هسته‌ای روسیه در نزدیکی کوبا در فاصله ۶۰ مایلی از سواحل ایالت فلوریدا آمریکا قرار دارند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده