اعتراف بایدن به شکست مقابل ترامپ-راهبرد معاصر

اعتراف بایدن به شکست مقابل ترامپ

رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد در اولین مناظره با رقیب خود شکست خورده و اشتباه کرده است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۱۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 04
کد خبر: ۲۴۸۲۰۵

به گزارش راهبرد معاصر، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه اعتراف کرد که در جریان مناظره ریاست‌جمهوری که هفته گذشته توسط شبکه سی ان ان سازماندهی شد، که در آن با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا مواجه شد، «اشتباه» کرده است.

 

براساس گزارش القدس العربی، بایدن در مصاحبه‌ا رادیویی گفت: شب بدی را پشت سر گذاشتم و حقیقت ماجرا این است، می‌دانید، اشتباه کردم، اشتباه کردم.

 

اعتراف رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اشتباه در این مصاحبه جدید در بحبوحه سوالاتی درباره آینده سیاسی او مطرح می‌شود. در همین حال کاخ سفید اصرار دارد که بایدن علیرغم فشار برخی دموکرات‌ها از رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری کناره گیری نخواهد کرد.

 

با این وجود یک کارشناس آمریکایی ادعا کرد که نشانه‌هایی از مردی که آماده تسلیم شدن است را نشان نمی‌دهد. 

 

شایان ذکر است بر اساس نظرسنجی «گالوپ» که در این ماه انجام شد، کمتر از نیمی از آمریکایی‌ها نظر مثبتی به جو بایدن یا دونالد ترامپ دارند. این نظرسنجی نشان داد که ۵۹ درصد از رای‌دهندگان بر این باورند که بایدن ۸۱ ساله برای رئیس‌جمهور شدن خیلی مسن است؛ در حالی که فقط ۱۸ در مورد ترامپ ۷۸ ساله همین را می‌گویند.

 

اگرچه آمریکایی‌ها نگرانی‌های کمتری در مورد سن ترامپ ابراز می‌کنند، اما نظرسنجی NBC News که در ماه آوریل انجام شد، نشان داد که محاکمه‌های جنایی و مدنی ترامپ می‌تواند بزرگترین معضل او در انتخابات ماه نوامبر باشد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده