نخستین واکنش آمریکا به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران-راهبرد معاصر
رونمایی واشنگتن از قوانین جدید برای جلوگیری از دستیابی ایران به اطلاعات آمریکایی گزارش سخنگوی وزارت خارجه از سفر عراقچی به بحرین حزب الله: فرستاده آمریکا علناً از تغییر در قطعنامه ۱۷۰۱ سخن می‌گوید تقاضای عربستان از ایران برای برگزاری رزمایش در دریای سرخ رئیس جمهور جدید ویتنام انتخاب شد «گوترش» خواستار برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه شد دیدار عراقچی با پادشاه بحرین هاآرتص مدعی دسترسی هکر‌های مرتبط با ایران به اطلاعات مهم سران تل‌آویو شد اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق جهاد اسلامی هدف قرار گرفتن زیاد النخاله در دمشق را تکذیب کرد کیف همسر یحیی السنوار چقدر قیمت داشت؟ + تصاویر عراقچی عازم بحرین شد لغو مجوز فعالیت شبکه العربیه عربستان در الجزایر حمله جدید صهیونیست‌ها به ضاحیه بیروت | نفوذ پهپادی حزب‌الله به حیفا رسانه صهیونیستی: اسرائیل امشب تمامی تاسیسات اقتصادی مهم حزب الله را مورد حمله قرار خواهد داد

نخستین واکنش آمریکا به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران

آمریکا غروب شنبه در نخستین واکنش به نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری ایران مدعی شد که این انتخابات به تغییرات اساسی در ایران منجر نخواهد شد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷ - ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 06
کد خبر: ۲۴۸۴۵۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت امور خارجه آمریکا امروز شنبه در پاسخ به سوالات خبرگزاری «آسوشیتد پرس» در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری ایران با نقض آشکار منشور ملل متحد در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشور‌های مختلف ادعا کرد که این انتخابات «آزاد یا عادلانه» نبوده است!

به گزارش «آسوشیتد پرس»، وزارت امور خارجه آمریکا در این خصوص افزود: ما هیچ انتظاری نداریم که این انتخابات منجر به تغییر اساسی شود! اگر دیپلماسی در خدمت منافع آمریکا پیش برود، آن را دنبال خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، دکتر مسعود پزشکیان توانست با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی، برنده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران شود.

در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به اعلام نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری ایران، رئیس‌جمهور چین پیامی در این باره صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، رئیس‌جمهور چین روز شنبه (امروز) پیامی برای مسعود پزشکیان ارسال کرد و به او انتخابش به عنوان رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت.

کاخ کرملین نیز بیانیه‌ای را از سوی رئیس‌جمهور روسیه در خصوص نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران منتشر کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در پیام تبریک خود به پزشکیان تصریح کرد: «روابط روسیه و ایران دوستانه و بر پایه حسن همجواری است و دو طرف، تلاش‌ها در زمینه موضوعات مهم را هماهنگ خواهند کرد». / فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده