ترودو: تعهد کانادا به اوکراین قوی‌تر از همیشه است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

ترودو: تعهد کانادا به اوکراین قوی‌تر از همیشه است

نخست وزیر کانادا پیش از عزیمت به واشنگتن برای شرکت در نشست ناتو ادعا کرد بیش از پیش به اوکراین متعهد است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۱۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 09
کد خبر: ۲۴۹۰۴۳

به گزارش راهبرد معاصر، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا هنگام ورود به واشنگتن پیش از آغاز نشست سران پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: حمله به بیمارستانی برای کودکان بی‌گناه غیرقابل توجیه است.

 

براساس گزارش الیوم السابع، ادعای ترودو در حالی است که وزارت دفاع روسیه دیروز دوشنبه اعلام کرد اظهارات اوکراین در مورد حمله عمدی روسیه به اهداف غیرنظامی در کی یف نادرست بوده و خاطرنشان کرد که تهدید فوق ناشی از سقوط پدافند هوایی اوکراینی است.

 

رادیو بین‌المللی کانادا اعلام کرد که انتظار می‌رود ترودو در نشست سران رهبران پیامی به اعضای ناتو شرکت تا حمایت خود را از ادامه کمک‌های نظامی به اوکراین ابراز کند. واشنگتن در حال آماده شدن برای پذیرایی از رهبران کشور‌های عضو ناتو در یک نشست است که امروز سه‌شنبه در طول سه روز به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس این سازمان آغاز می‌شود.

 

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در همین راستا گفت: اجلاس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) راه‌های تقویت بازدارندگی و قابلیت‌های دفاعی مشترک اعضای ناتو را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد و این نشست برای تعمیق روابط استثنایی فراآتلانتیک و تقویت امنیت مشترک کار خواهد کرد.

 

سال گذشته، عدم تعیین یک جدول زمانی مشخص توسط ناتو برای عضویت اوکراین در این پیمان دفاعی، کی‌یف را خشمگین کرد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در جریان اجلاس ۲۰۲۳ سران ناتو در لیتوانی با انتقاد شدید از امتناع متحدان برای تعیین یک جدول زمانی مشخص برای این منظور، آن را پوچ خواند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار