مخبر:‌ دو تحول اساسی در هلال احمر ایجاد شده است-راهبرد معاصر

مخبر:‌ دو تحول اساسی در هلال احمر ایجاد شده است

سرپرست ریاست‌جمهوری گفت: دو تحول اساسی هم در بخش سخت افزار و هم در بخش نرم افزار در هلال احمر اتفاق افتاده است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۲۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 11
کد خبر: ۲۴۹۴۵۲

به گزارش راهبرد معاصر،  محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری بیش از ظهر امروز (پنجشنبه، ۲۱ تیرماه) در آیین الحاق تعدادی از تجهیزات امدادی به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در این مدتی که در خدمت آقای کولیوند رئیس هلال احمر در دولت بودیم، موفق شدند دو ویژگی مثبت و تحول اساسی در هلال احمر را رقم زدند که یکی از آنها در پخش سخت‌افزار و به روز رسانی تجهیزات و امکانات بوده است و نیز در بخش نرم‌افزار این تحول شکل گرفته است تا خدمات در بهترین وضعیت و کمترین زمان بتوانند ارائه دهند.


وی افزود: هلال احمر موفق شد از همه وعده‌های خود را عملی کند. موضوع خودرو آن حل شده است همچنین مسئله ربات‌هایی که در درون آب و دریا برای نجات مردم وارد شوند، تهیه شده است تا نیروهای هلال احمر گرفتار نشوند ولی نجات مردم در حوادث اتفاق بیفتد.


سرپرست ریاست جمهوری تاکید کرد: همچنین تهیه اتوبوس‌هایی که بتواند در شرایطی که هیچ گونه ارتباطی با مرکز وجود ندارد بتواند بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلومتر ارتباط برقرار کند و نیز تهیه دوربین‌های دید در شب که می‌تواند حدود سه تا چهار کیلومتر در شرایط نامناسب شناسایی را انجام دهد، امکاناتی است که ایجاد شده است هرچند امیدواریم که چندان نیاز نباشد تا از آنها استفاده کنیم ولی اتفاقات و حوادث وجود دارد.


وی با اشاره به حضور هلال احمر در سایر کشورها عنوان کرد: حضور هلال احمر در ترکیه و افغانستان در سوریه و سایر نقاط جهان برای کشور افتخارآفرین شده است و مسئولین کشورها از کشورمان تقدیر به عمل آوردند.


مخبر گفت: باید توجه کنیم که این امکانات صرفاً در حوادث به درد نخواهند خورد، بلکه در ایجاد اشتغال و نیز معیشت مردم ظرفیت‌های خوبی دارد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار