کشف معبد ۵ هزارساله چند طبقه در زیر تپه شنی+ عکس-راهبرد معاصر

کشف معبد ۵ هزارساله چند طبقه در زیر تپه شنی+ عکس

این محوطه ۵۰۰۰ ساله دارای دیوار‌های یک معبد تشریفاتی و همچنین بقایای انسانی است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۸ - ۲۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 13
کد خبر: ۲۴۹۶۶۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ باستان‌شناسان ویرانه‌های یک معبد تشریفاتی ۵۰۰۰ساله و بقایای اسکلت انسان را زیر یک تپه شنی در پرو کشف کردند. بنا به گفته‌های وزارت فرهنگ پرو، محوطه معبد که در منطقه سانیا در شمال غربی پرو واقع شده، بخشی از یک مجموعه باستان‌شناسی است.

پس از آغاز کاوش‌ها در ۳ ژوئن، محققان آنچه از دیوار‌های یک معبد چندطبقه باقی مانده بود را کشف کردند. بین دیوار‌ها اسکلت‌های سه فرد بالغ پیدا شد. 

این تدفین‌ها که حاوی هدایایی پیچیده در پارچه بودند، شواهدی ارائه کردند که نشان می‌دهد این مکان احتمالاً محل برگزاری مراسم قربانی بوده است.

لوئیس آرماندو مورو ینونان، مدیر پروژه باستان‌شناسی مناظر فرهنگی اوکوپه - دره سانیا، گفته: «ما احتمالاً به یک مجموعه مذهبی ۵۰۰۰ ساله دست یافتیم که در یک فضای باستان‌شناسی است که دیوار‌های گلی دارد. این فضا پلکانی مرکزی دارد که احتمالاً فرد برای ورود به نوعی صحنه در قسمت مرکزی از آن بالا می‌رفته است.»

دیوار‌ها با حاشیه‌های تزیینی پیچیده مزین شدند که تصاویری از بدن انسان با سر پرنده، ویژگی‌های گربه‌سانان و پنجه‌های خزندگان را به تصویر کشیدند. بخش‌های بالایی دیوار‌ها با یک گچ نرم و طرح تصویری پوشانده شده است.

کشف معبد ۵ هزارساله چند طبقه در زیر تپه شنی+ عکس

افزون بر این، محققان یک بنای تاریخی دیگر را کشف کردند که مربوط به سال‌های ۶۰۰ تا ۷۰۰ پس از میلاد است و احتمالاً متعلق به دوره موچه پرو است. موچه‌ها که به رسم قربانی کردن انسان معتقد بودند، به خاطر معابد بزرگ و آثار هنری خوبشان، از جمله جام‌های سرامیکی که به شکل سر انسان است، شناخته می‌شوند. این تیم، گور یک کودک ۵ یا ۶ ساله را نیز شناسایی کردند، اما این تدفین سال‌ها بعد انجام شده است. / فرادید

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار