بی‌تأثیر بودن ترور بر اقبال مردم آمریکا به ترامپ-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه
رحمان قهرمان پور، کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

بی‌تأثیر بودن ترور بر اقبال مردم آمریکا به ترامپ

رحمان قهرمان پور، کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه ترور نافرجام رئیس جمهور سابق آمریکا نتوانسته است بر فضای حاکم بر نظرسنجی‌ها مبنی بر فاسد و قانون‌شکن بودن وی تأثیر بگذارد، گفت: ترور نافرجام ترامپ از نظر مردم آمریکا تأثیر خاصی برجای نگذاشته است.
رحمان قهرمان پور؛ کارشناس مسائل آمریکا
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۲۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 17
کد خبر: ۲۴۹۹۱۶

بی‌تأثیر بودن ترور بر اقبال مردم آمریکا به ترامپ

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ ساعتی از حادثه ترور نافرجام دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور نگذشته بود که رسانه ها و محافل حامی خط واحدی را در اقبال مردم آمریکا به وی منتشر کردند و مدعی شدند این حادثه در پنسیلوانیا توانسته است بر سبد رأی ترامپ تأثیر بگذارد. 


این موضوع در حالی است که نظرسنجی های ساعات گذشته نشان می دهند ترور نافرجام ترامپ نتوانسته است تأثیری بر اقبال کردم به وی داشته باشد.

 

سوء قصد نافرجام به جان ترامپ نمی تواند اثر آنچنانی روی آرای مردد برجای بگذارد، زیرا بخشی از آرای مردد نگران از دست رفتن امنیت آمریکا هستند.


رحمان قهرمان پور، کارشناس مسائل آمریکا درباره ابعاد ترور نافرجام ترامپ به «راهبرد معاصر» گفت: بی شک ترور رؤسای جمهور در آمریکا یا سایر کشورهای جهان بارها تکرار شده است، اما موضوع حائز اهمیت اینکه همواره ترورهای سیاسی ابهاماتی دارند.

 


وی افزود: ترورهای سیاسی در عرصه رسانه و افکار عمومی گمانه زنی و تئوری های خاص خود را داشته اند، بنابراین موضوعی چند بعدی است که از ابعاد مختلف باید تحلیل و ارزیابی شود.


کارشناس مسائل آمریکا عنوان کرد: با توجه به اینکه ترورهای سیاسی سرانجام نامشخصی داشته اند، به طور مشخص نمی توان گفت چه اهدافی دارند مانند ترور کندی یا رئیس جمهور کره جنوبی، زیرا در بیشتر موارد به دلیل موضوعات امنیتی و اطلاعاتی مشخص نمی شود ضارب چه کسی بوده و از کشتن آن مسئول یا نامزد انتخاباتی چه هدفی را دنبال می کرده است.

 
قهرمان پور با بیان مثالی گفت: درباره شینزوآبه، نخست وزیر سابق ژاپن، ضارب در بازجویی گفت اسلحه را چگونه ساخت و انگیزه اش را درباره چرایی حمله تروریستی بیان کرد، اما درباره ضارب ترامپ به دلیل اینکه کشته شد، شاهد گمانه زنی های بیشتری خواهیم بود، مانند اینکه ممکن است جمهوری خواهان بگویند ضارب به وسیله دموکرات ها اجیر شد یا ممکن است حافل رسانه ای مدعی شوند پای دعوای سرویس های اطلاعاتی در میان است.

 
کارشناس مسائل آمریکا درباره شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد: موضوع حائز اهمیت این است، ترور نافرجام ترامپ سبد رأی وی را منسجم تر و مردم را برای رأی دادن به وی مطمئن تر می کند، زیرا به این نتیجه دست یافته اند وی در ساختار سیاسی آمریکا تأثیرگذار است، بنابراین برای رأی دادن به وی انگیزه بیشتری می یابند.

افول بایدن از مناظره نخست آغاز شد، آن هم بیشتر به دلیل چالش های مرتبط با سلامتی وی؛ در حالی که بخش زیادی از مردم آمریکا شکی ندارند ترامپ فرد فاسدی و قانون شکن است


وی درباره آرای مردد گفت: سوء قصد نافرجام به جان ترامپ نمی تواند اثر آنچنانی روی آرای مردد برجای بگذارد، زیرا بخشی از آرای مردد نگران از دست رفتن امنیت آمریکا هستند. بخش قابل توجهی از آرای مردد نگران هستند در صورتی که بار دیگر ترامپ رئیس جمهور شود، آمریکا آرامش خود را از دست دهد، شهرهای مختلف در آتش آشوب و بلوا بسوزند و ناامنی افزایش یابد؛ به همین دلیل ممکن است این آرا به سبد رأی بایدن ریخته شود.

 


قهرمان پور یادآور شد: افول بایدن از مناظره نخست آغاز شد، آن هم بیشتر به دلیل چالش های مرتبط با سلامتی وی؛ در حالی که بخش زیادی از مردم آمریکا شکی ندارند ترامپ فرد فاسدی و قانون شکن است. علاوه بر این، بعد از سوء قصد به جان ترامپ همچنان نظرسنجی ها وی را فاسد و قانون شکن عنوان کرده اند و تغییری نسبت به قبل نداشتند. درواقع ترور نافرجام ترامپ در دیدگاه مردم آمریکا تأثیر خاصی برجای نگذاشته است.


کارشناس مسائل آمریکا گفت: کسانی که قبل از مناظره خواهان دادگاهی کردن ترامپ بودند، همچنان بر موضع خود پافشاری می کنند، اما مردم می دانند و می بینند بایدن نیز از توانایی لازم برای اداره کشور برخوردار نیست؛ به همین دلایل دچار ابهام انتخاباتی و انتخاب بهترین گزینه برای چهار سال پیش رو شده اند.


وی تصریح کرد: گمانه زنی ها حاکی از آن است طرفداران ترامپ بعد از سوء قصد به جان وی، با بدنه مسنجم تری از وی و مظلومیت ترامپ در عرصه سیاسی آمریکا حمایت خواهند کرد، به طوری که شاید در این میان بتوانند تا جای ممکن بایدن را از دور خارج کنند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده