۲ شکار عجیب استقلال از اردوی سپاهان-راهبرد معاصر

۲ شکار عجیب استقلال از اردوی سپاهان

سپاهان فصل قبل بیشترین گل زده را داشت اما مشکلات فراوان در خط دفاعی پاشنه آشیل این تیم شد و انگار مورایس قصد تحول در این منطقه دارد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۲۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 17
کد خبر: ۲۵۰۲۷۲

به گزارش راهبرد معاصر؛نگاه کنید به فصل نقل و انتقالات فعلی و دو مدافع راست و چپ سپاهان که در فصل آینده پیراهن استقلال را به تن خواهند کرد. جواد نکونام شیفته فوتبال دفاعی است و ژوزه مورایس به دنبال فوتبال تهاجمی، اما این دو مربی کاملا متفاوت یارگیری می کنند!

 

فصل قبل سپاهان با ۵۳ گل صاحب بهترین خط حمله لیگ شد اما به خاطر ضعف در خط دفاعی و خوردن ۲۶ گل، برتری خیلی بازی‌ها را از دست داد. در نقطه مقابل استقلال قرار داشت که نقطه قوتش خط دفاعی بود. تیم نکونام با ۱۵ گل خورده صاحب عنوان بهترین خط دفاع فصل شد اما در بخش تهاجمی و گلزنی زوری نداشت و همین مسئله کار دست استقلال در هفته‌های پایانی داد که جام قهرمانی را به پرسپولیس بخشید.

 

کاملا منطقی بود که مورایس به دنبال تقویت ساختار دفاعی خود باشد و از این نظر اجازه جدایی به زکی‌پور و رامین رضاییان کاملاً منطقی است. به خصوص که هر دو بازیکن پا به سن گذاشته و کارایی مدنظر مورایس را ندارند. خط دفاعی که با دو مدافع دیگر سابق استقلال یعنی محمد دانشگر و سیاوش یزدانی در بیشتر اوقات پر می‌شد و هادی محمدی هم دیگر بازیکنی بود که برای تیم بازی می‌کرد. اما با همین فرمول انتخاب‌های جواد نکونام خیلی عجیب است!

 

تیمی که صاحب بهترین عنوان بهترین خط دفاعی لیگ بوده چرا باید دست به تغییرات اساسی در ساختار دفاعی خود بزند؟ دیدیم که چه بر حسین حسینی با ۱۸ کلین شیت به عنوان بهترین گلر فصل قبل گذشت و با آمدن رامین، صالح حردانی هم نغمه جدایی سر داد و تکلیف مرادمند و سیلوا هم مشخص نیست! البته به خاطر جدایی ابوالفضل جلالی و رفتن او به سربازی نکونام باید دفاع چپ می گرفت اما به جای بهترین گلساز ایرانی لیگ بازیکنی جذب می‌کرد که لااقل نیمی از توانایی او را داشته باشد. می‌دانیم که زکی‌پور بیشتر در کارهای دفاعی قوی است تا شرکت در بخش تهاجمی! استقلال به حمله از چپ عادت کرده و حالا...

 

لپ کلام؛ استقلال باید به دنبال جذب بازیکنان تهاجمی می‌رفت اما نکونام تا اینجا دو شکار آن هم از سپاهان در بخش دفاعی داشته که حسابی تعجب برانگیز است!/ خبرورزشی

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده