کشته‌شدن ۵۰ تروریست الشباب در سومالی-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

کشته‌شدن ۵۰ تروریست الشباب در سومالی

ارتش سومالی از کشته‌شدن ۵۰ تن از عناصر گروه تروریستی الشباب در مرکز این کشور خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۲۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 17
کد خبر: ۲۵۰۲۹۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ ارتش فدرال سومالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در جریان عملیاتی که یگان‌های ارتش با کمک مردان مسلح قبایل در دو منطقه از اقلیم گاگدود (مرکز سومالی) انجام دادند، ۵۰ تن از عناصر وابسته به گروه تروریستی الشباب جان خود را از دست دادند.

در بیانیه آمده است: نیرو‌های ارتش و مردان مسلح عشایر به محل تجمع تروریست‌ها در مناطق «مسگوای» و «عوسوین» حمله کردند و با به هلاکت رساندن شماری از آنان، خسارت سنگینی به الشباب وارد کردند.

به‌نوشته روزنامه سومالی جدید چاپ موگادیشو، ارتش و مردان مسلح عشایر با انجام این عملیات اقلیم گاگدود را از سیطره گروه تروریستی الشباب آزاد کردند.

بر اساس این بیانیه، اجساد عناصر الشباب در میدان رزم پراکنده است و ارتش و مردان مسلح قبایل سلاح و تجهیزات نظامی تروریست‌ها را جمع‌آوری کرده‌اند.

الشباب یک گروه ترویستی وابسته به القاعده است که فعالیت خود را در سومالی از سال ۲۰۰۴ شروع کرده و با انجام عملیات تروریستی ثبات و امنیت این کشور و شاخ آفریقا را برهم زده است.

با انتخاب «حسن شیخ محمود» به‌عنوان رئیس جمهور سومالی، مبارزه با گروه تروریستی الشباب با قدرت و توان بیشتری ادامه یافت و ارتش این کشور با کمک متحدان داخلی و بین‌المللی خود توانسته است مناطق زیادی از این کشور را از کنترل عناصر الشباب آزاد کند. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده