ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی جدید در دولت سیزدهم‌-راهبرد معاصر

ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی جدید در دولت سیزدهم‌

وزیر نیرو گفت: از ابتدای دولت تاکنون ۹۳۶۴ مگاوات نیروگاه به ظرفیت تولید شبکه برق کشور اضافه شده است که با سنکرون دو نیروگاه دیگر به ظرفیت ۶۴۰ مگاوات در ماه پیش رو، این عدد از ۱۰ هزار مگاوات گذر خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۲۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 18
کد خبر: ۲۵۰۴۲۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی‌اکبر محرابیان صبح امروز در نشست صمیمانه با اعضای نیروگاه رامین اهواز به منظور قدردانی از عملکرد متخصصان این نیروگاه، اظهار داشت: از ابتدای دولت تاکنون ۹۳۶۴ مگاوات نیروگاه به ظرفیت تولید شبکه برق کشور اضافه شده است که با سنکرون دو نیروگاه دیگر به ظرفیت ۶۴۰ مگاوات در ماه پیش رو این عدد از ۱۰ هزار مگاوات گذر خواهد کرد.
وزیر نیرو بیان کرد: از طرفی هم اکنون ۸۳۰۰ مگاوات نیروگاه در دست احداث داریم که تا در صورت پیگیری تا پایان شهریور ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی افزود: طی دوره اخیر ۱۴ واحد بخار نیروگاه‌های گازی به مدار آمد و زمینه صرفه‌جویی ۳.۴ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سال را فراهم کرد.
محرابیان بیان کرد: در طول این سه سال ۲۹۴ هزار مگاوات تعمیرات انجام شده که زمینه رسیدن ضریب آمادگی نیروگاه‌ها به ۹۸ درصد را فراهم کرده. توجه کنید که این عدد در کشورهای توسعه یافته ۹۵ درصد است.
وزیر نیرو همچنین اشاره کرد که طی این مدت ۲۶۵ هزار قطعه نیروگاهی در کشور بومی‌سازی شده است که ماحصل پیوند وزارت نیرو و شرکت‌های دانش‌بنیان به حساب می‌آید.
محرابیان با تاکید بر اهمیت نیروی انسانی در صنعت برق گفت: ما نیروگاه‌هایی در یزد، نیشابود و کرمان داشتیم که کارشناسان خارجی از تعمیر آن قطع امید کردند اما نیروی انسانی توانمند ایرانی زمینه فعالیت دوبار در حد ظرفیت اسمی نیروگاه را فراهم کرد.
عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: نیروگاه رامین در ابتدای دولت تنها ۹۸۰ مگاوات تولید برق داشت اما با رع محدودیت‌ها و بروزرسانی نیروگاه هم اکنون ۱۵۵۰ مگاوات برق تحویل شبکه می‌دهد.
وزیر نیرو بیان کرد: هر موقع حل مسائل ایران را به فکر و بازوی جوانان سپردیم، سخت‌ترین مسائل کشور را حل کردیم اما هر موقع مسائل را به خارج از کشور موکول کردیم، نه تنها مسئله حل نشد، بلکه عقب‌گرد کردیم.
در پایان این مراسم از عوامل تعمیر کندانسور نیروگاه رامین توسط وزیر نیرو تقدیر به عمل آمد./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده