روز ۲۸۸ طوفان الاقصی/ ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی علیه غزه-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

روز ۲۸۸ طوفان الاقصی/ ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی علیه غزه

برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در حملات بامدادی علیه غزه و گسترش بیماری‌های مختلف در میان آوارگان فلسطینی از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۳۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 20
کد خبر: ۲۵۰۵۲۸

به گزارش راهبرد معاصر، موج جدید حملات بامدادی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه تاکنون ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشته است. علاوه بر این اوضاع وخامت بار انسانی در این باریکه باعث گسترش بیماری فلج اطفال می‌شود.

 

موج حملات جنگنده‌های صهیونیست ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشت

رسانه‌های عربی گزارش دادند که حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه طی ساعات بامداد و صبح امروز ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشته است.

 

به گزارش خبرنگار شبکه المیادین، در جریان بمباران مناطقی در شهر غزه دست کم شش فلسطینی به شهادت رسیدند.

 

بمباران خانه‌های فلسطینی‌ها در محله شیخ رضوان واقع در شمال شهر غزه دست کم هشت شهید و تعدادی زخمی برجای گذاشت.

 

یک خانه مسکونی در منطقه العلمی واقع در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه نیز بمباران شد که در پی آن دست کم چهار فلسطینی به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

 

برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی علیه غزه

بمباران خانه‌های فلسطینی‌ها در اردوگاه البریج واقع در مرکز نوار غزه نیز سه شهید و چند زخمی برجای گذاشت. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک خانه مسکونی واقع در نزدیکی مسجد الطلاع در اردوگاه النصیرات را بمباران کردند که این حمله وحشیانه نیز هشت شهید و چندین زخمی برجای گذاشت.

 

همچنین یک فلسطینی در اثر حمله پهپادی در خیابان شماره پنج واقع در شمال خان یونس به شهادت رسید. خبرنگار شبکه الجزیره نیز گزارش داد که تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی علیه شهر غزه، شمال و مرکز این باریکه طی بامداد امروز به بیش از ۲۵ تن رسیده است.

 

در همین راستا نیروهای گردان‌های قسام اعلام کردند که رزمندگان فلسطینی موفق شدند طی ساعات گذشته با همکاری نیروهای گروه هان های قدس یک جنگ افزار نظامیان صهیونیست را با شلیک خمپاره یاسین ۱۰۵ در خیابان السکه واقع در اردوگاه الشابوره در رفح منهدم کنند.

 

گسترش بیماری فلج اطفال در نوار غزه

این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی نسبت به اوضاع وخامت بار انسانی در این باریکه و گسترش بیماری‌های مختلف هشدار داد.

 

به گزارش شبکه فلسطین الیوم، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که سیستم بهداشتی در نوار غزه نابود شده است و همگان شاهد آوارگی پی در پی ساکنان این باریکه در سایه نبود امکانات پزشکی و کمبود آب هستند.

 

این نهاد بین المللی اضافه کرد: نبود سیستم فاضلاب مناسب در نوار غزه باعث افزایش خطر ابتلاء به امراضی مانند فلج اطفال شده که می‌توان با واکسیناسیون جلوی گسترش آنها را گرفت.

 

پیش از این حسام ابوصفیه رئیس بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه اعلام کرده بود: رژیم صهیونیستی در سایه جلوگیری از ورود تجهیزات و واکسن‌های لازم برای واکسیناسیون و همچنین بحران فاضلاب به شیوع عمدی ویروس فلج اطفال دست می‌زند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده