اعلام نرخ مصوب بلیط اتوبوس برای سفر‌های اربعین به مرز چذابه مبلغ و شرایط وام اربعین دانشجویی اعلام شد + جزئیات زمان شارژ کالابرگ الکترونیک دهک‌های چهارم تا هفتم اعلام شد شرایط خرید ارز اربعین در «بله» اعلام شد آخرین قیمت‌ها در بازار تجاری/ دلار توافقی چند شد؟ دادستان کل کشور: افزایش قیمت برنج در شرایط فعلی به هیچ‌عنوان قابل قبول نیست جزئیات دریافت تسهیلات مسکن کارگری واریز حقوق تیر بازنشستگان از فردا یکشنبه ۲۹ تیر خرید طلای آنلاین شرطی شد + جزئیات قیمت سکه امروز شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ / نیم سکه چند شد؟ قیمت طلا امروز شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ / طلای ۱۸ عیار چقدر افزایش داشت؟ عبور مصرف برق از ۸۰ هزار مگاوات / استان‌های پر مصرف کدام‌اند؟ قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ + جدول قیمت سکه پارسیان، امروز ۲۸ تیر ۱۴۰۴ آبفا: ذخایر سد‌های تهران در پایین‌ترین وضعیت خود قرار دارد/ مجتمع‌های مسکونی چند طبقه، مخزن و پمپ نصب کنند

قیمت ثابت برای پروازهای اربعین تعیین می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای پروازهای اربعین نرخ ثابت تعیین خواهد شد، گفت: سازمان هواپیمایی در این رابطه قیمت را اعلام خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۳۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 20
کد خبر: ۲۵۰۵۵۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ مهرداد بذرپاش در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص قیمت پروازهای اربعین امسال، اظهار کرد: برای آسایش مردم در ایام اربعین  علاوه بر افزایش پروازها به مقصد مرزهای کشور و عراق به ویژه نجف، نرخ ثابت تعیین خواهد شد.

 

وی افزود: فعلا قیمت بلیت پروازهای اربعین مشخص نشده و سازمان هواپیمایی کشوری این نرخ را اعلام خواهد کرد.

 

به گزارش تسنیم، سال گذشته نرخ مصوب پرواز رفت و برگشت تهران به نجف و بغداد 8 میلیون تومان و مشهد به این دو شهر 9.5. میلیون تومان بود.

 

وزیر راه و شهرسازی در ادامه یادآور شد: یکسال و نیم در وزارت راه و شهرسازی تلاش کردیم تا قیمت بلیت پرواز ساماندهی شود. عرصه و تقاضا در این بخش تناسب ندارد و بر اساس برآورد اولیه انجام شده در وزارت راه و شهرسازی سه برابر عرضه موجود، تقاضا در بازار داریم.

 

بذرپاش ادامه داد: بیش از 100 هواپیما در دولت سیزدهم به ناوگان اضافه شده و از آن سو تعدادی هم از رده خارج شده است. باید با یک سری اقدامات این بخش را به تعادل برسانیم تا بین پروازهای داخلی و خارجی تراز برقرار شود.

 

وی تاکید کرد: در رابطه با قیمت‌گذاری دولت در بخش حمل‌ونقل هوایی، یکی دو شرکت در دیوان عدالت موضوع را مطرح کردند. استناد هیئت عمومی دیوان رای آزادسازی نرخ‌ها به برنامه پنجم بود که البته این برنامه 6 سال قبل منقضی شده است. از این رو این احکام دیگر قانون نیست مگر اینکه به قانون دائمی تبدیل شود .

 

وی با تاکید بر اینکه حکم آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از ابتدا نادرست بوده و آزادسازی ظلم در حق مردم است، گفت: آزادسازی زمانی معنا پیدا می کند که عرصه و تقاضا متناسب باشد. همکاران وزارت راه اعلام کردند برنامه پنجم به اتمام رسیده است. آنها گفتند  آزادسازی چند ماه در دولت اول روحانی اجرا شده و باید ادامه پیدا کند. 

 

وی بیان کرد: در حال پیگیری از رییس قوه قضاییه پیگیری کرده ایم که حکم توقف رای دیوان را هم گرفته بودیم. در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی نرخ سوخت 600 تومانی در حال دریافت می کنند، یعنی یک پنجم سوخت تحویلی به مردم. باید این رویه اصلاح شود.

 

وی یادآور شد: با نرخ های قبلی هیچکدام از شرکت‌های زیانده نیستند و برخی شرکتها با سودهای بسیار بالای فعالیت می کنند.با نرخ 600 هزار تومان برای هر بلیت پروازی نرخ زیان در ایرلاین های داخلی شناسایی نشد./ تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار