توضیحات کاخ سفید درباره علت کناره گیری بایدن-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

توضیحات کاخ سفید درباره علت کناره گیری بایدن

یکی از مقامات کاخ سفید ادعا کرد که کناره گیری بایدن از انتخابات ارتباطی با وضعیت سلامتی او ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 22
کد خبر: ۲۵۰۹۹۸

به گزارش راهبرد معاصر، یک مقام ارشد کاخ سفید امروز (دوشنبه) تایید کرد که تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا برای کناره گیری از رقابت‌های ریاست جمهوری، به هیچ مشکل پزشکی مربوط نمی‌شود.

 

براساس گزارش اسپوتنیک، این مقام آمریکایی در بیانیه‌هایی که رسانه‌های آمریکایی منتشر کرده‌اند، گفت: تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا (جو) بایدن برای کناره‌گیری از انتخابات دلایل پزشکی نداشته است. بایدن به غیر از معاینات روزانه با پزشکش که در روز‌های اخیر مربوط به نظارت بر ابتلای وی به ویروس کرونا بود، هیچ معاینات پزشکی خاصی انجام نداد.

 

شایان ذکر است جو بایدن روز یکشنبه اعلام کرد که از رقابت‌های ریاست‌جمهوری آتی که در ماه نوامبر (آبان ماه) برگزار خواهد شد کناره‌گیری و تا پایان دوره ریاست‌جمهوری خود بر وظایف خود به عنوان رئیس‌جمهور تمرکز می‌کند.

 

بایدن در بیانیه‌ای که در پلتفرم ایکس منتشر شد، نوشت: همکاران دموکرات، من تصمیم گرفته‌ام نامزدی حزب را نپذیرم و تمام انرژی خود را به عنوان رئیس‌جمهور تا پایان دوره نخست خود متمرکز کنم.

 

در همین حال بایدن از کامالا هریس، معاون خود به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات آینده حمایت کرد. هریس ۵۹ ساله تصمیم بایدن را از خود گذشتگی و وطن پرستانه خواند و گفت که این اقدام نمونه‌ای از کار‌هایی است که بایدن در طول پنج دهه فعالیت سیاسی انجام داده است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده