پیش بینی بورس سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳-راهبرد معاصر

پیش بینی بورس سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳

بازار سهام نخستین روز مرداد را در روندی نزولی اما بی‌تحرک درجا زد. تقاضا در بازار بسیار کم بود و حجم و ارزش معاملات خرد در کف قرار گرفت. آیا طی روزهای آینده تقاضا به بازار بازمی‌گردد؟
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۵ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 22
کد خبر: ۲۵۱۰۹۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ افزایش ابهامات درباره کابینه دولت چهاردهم و چینش تیم اقتصادی، بازارهای مالی و سرمایه‌ای را در فاز انتظار فرو برده است. در نخستین روز مردادماه، قیمت دلار در کف کانال هفتم از کریدور پنجم درجا زد و قیمت طلا و سکه‌های سنگین نزولی بود. در همین حال، قیمت انواع سکه‌های کوچک‌تر ثابت ماند.

در نخستین روز از مردادماه، بازار سهام نیز وضعیت خوشایندی نداشت و در حالی که شاخص‌های کل و هم‌وزن، حرکت لاک‌‍پشتی را در مسیر نزولی تجربه می‌کردند، حجم و ارزش معاملات خرد نیز در کف قرار گرفته بود. به این ترتیب، بازار سهام یکی از بدترین روزهای خود را پشت سر گذاشت. 

بازار سهام این روزها در فاز انتظار برای تعیین تکلیف کابینه دولت چهاردهم و تیم اقتصادی رئیس‌جمهوری جدید است. در همین حال، بازارساز عملکرد دلار را مختل کرده و با سرکوب شدید قیمت، توان سیگنال‌دهی را از این ارز سلب کرده است.

در چنین شرایطی، سرمایه‌گذاران از تمامی بازارها از جمله بازار سهام فاصله گرفته و به نظاره مشغول‌اند. آیا بازارها طی روزهای آینده و با روشن‌تر شدن چینش تیم اقتصادی دولت چهاردهم از فاز احتیاط خارج می‌شوند؟ آیا تقاضا به بازار سهام بازمی‌گردد؟

در این میان باید توجه داشت در کنار فاز احتیاطی این روزها، فصل مجامع و عملکرد ناامیدکننده برخی شرکت‌ها نیز فشار مضاعفی به بازار سهام تحمیل کرده است. با این حال، در صورتی که بازار بتواند از ابهام بزرگ ساختار دولت جدید خارج شود، می‌توان به آغاز تحرک سرمایه‌گذاران و رونق معاملات امیدوار شد./تجارت نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده