استقبال روسیه از «بیانیه پکن» درباره فلسطین-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

استقبال روسیه از «بیانیه پکن» درباره فلسطین

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه گفت که مسکو از امضای بیانیه پکن از سوی گروه‌های فلسطینی استقبال می‌کند و انتظار دارد به این توافقات احترام گذاشته شود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 24
کد خبر: ۲۵۱۳۸۸

به گزارش راهبرد معاصر، ماریا زاخاروو، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری امروز گفت که مسکو از توافق‌هایی که هدف از آن غلبه بر اختلافات درون فلسطینی است و در نشست بین اعضای 14 جناح فلسطینی به میزبانی پکن در 23 ژوئیه (دوم مرداد) به دست آمد، استقبال می‌کند. 

 

وی افزود «انتظار داریم این توافقات اجرایی شود زیرا به شدت معتقدیم که تضمین وحدت بین فلسطینیان و همچنین یکپارچگی اداری و سیاسی سرزمین‌های فلسطینی در مرزهای 1967 برای ایجاد زمینه گفت‌وگوهای صلح بین فلسطین و اسرائیل ضروری است».


رسانه‌ دولتی چین سه‌شنبه گزارش داد مقام‌های این کشور بستری را برای رایزنی‌های آشتی‌جویانه در اختیار فلسطین قرار داده‌اند و این ‌گفت‌وگوها که شامل اعضای گروه‌های مختلف فلسطینی می‌شد، با امضای بیانیه‌ای مبنی بر پایان دادن به اختلافات و تقویت وحدت به اوج خود رسید.


زاخارووا در پایان صحبت‌هایش در خصوص این مذاکرات بر آمادگی روسیه برای ادامه کمک به مردم فلسطین در این تلاش‌ها از جمله در هماهنگی با چین تاکید کرد./ فارس

کلمات کلیدی: فلسطین چین غزه
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده