توحش جدید صهیونیست‌ها در خان‌یونس-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

توحش جدید صهیونیست‌ها در خان‌یونس

یک سازمان بین‌المللی با اعلام اینکه اسرائیل عامدانه دست به کشتارهای خونین در خان یونس می‌زند و روزانه نزدیک به صدغیرنظامی در این منطقه قتل عام می‌شوند، تاکید کرد این رژیم به دنبال باج‌خواهی سیاسی در مذاکرات آتش‌بس است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 24
کد خبر: ۲۵۱۳۹۶

به گزارش راهبرد معاصر، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه با صدور بیانیه‌ای درباره جنایت‌های وحشیانه اخیر صهیونیست‌ها علیه آوارگان فلسطینی که یکی از بارزترین آنها کشتار صدها نفر در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه است، اعلام کرد: خان یونس شاهد یکی از خونین‌ترین فصول با ادامه جنگ نسل کشی اسرائیل در نوار غزه است.

 

این سازمان حقوق بشری تاکید کرد: ارتش اسرائیل تنها در 12 ساعت، 70 فلسطینی را که بیشتر آنها زن و کودک بودند، در خان یونس قتل عام و بیش از 200 نفر را زخمی کرد. این جنایت وحشتناک همزمان بود با صدور دستور آوارگی اجباری صدها هزار غیرنظامی از خان یونس.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: ارتش اشغالگر اسرائیل عامدانه اقدام به کشتار جمعی صدها غیرنظامی فلسطینی کرد و دستور آوارگی اجباری بیش از 250 هزار نفر را داد و بلافاصله بعد از آن، ده‌ها حمله و بمباران علیه منازل، خیابان‌ها و محل تجمع آوارگان آغاز شد.

 

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه تصریح کرد: حملات ارتش اسرائیل در مناطقی انجام شد که اسرائیل اصطلاحاً آنها را مناطق امن نامیده بود و حملات نظامی به آوارگان و چادرهای آنها همچنان ادامه دارد و طی هفته‌های گذشته منجر به شهادت صدها غیرنظامی بی دفاع شده است.

 

بر اساس این بیانیه، تیم‌های امدادرسانی و پرسنل آمبولانس هنگام تلاش برای نجات مجروحان مورد حمله مستقیم نیروهای اشغالگر قرار گرفتند. همچنین تداوم بمباران‌ها و دستور آوارگی اجباری غیرنظامیان، موجب تعطیلی دو درمانگاه هلال احمر فلسطین و اختلال در بسیاری از مراکز بهداشتی دیگر شد.

 

سازمان مذکور حقوق بشری تاکید کرد: هر زمان که صحبت از مذاکرات برای آتش بس و توافق تبادل اسرا مطرح می‌شود، ارتش اسرائیل عامدانه شدت حملات و قتل عام‌ها ضد غیرنظامیان در مناطق مختلف نوار غزه را بالا می‌برد.

 

این سازمان افزود: تشدید جنایات و کشتارهایی که اسرائیل علیه غیرنظامیان غزه به راه انداخته، این نگرانی را ایجاد می‌کند که اسرائیل از کشتار و آوارگی غیرنظامیان، به عنوان ابزاری برای فشار سیاسی و باج خواهی در مذاکرات استفاده می‌کند؛ چیزی که در هفته‌های گذشته بارها تکرار شده است.

 

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه مجدداً از همه کشورها خواست تا مسئولیت خود را برای توقف جنایات نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، محافظت از غیرنظامیان، اطمینان از رعایت قوانین بین‌المللی و اجرای تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری بر عهده گرفته و تحریم‌های موثری را علیه اسرائیل اعمال کنند.

 

این سازمان با تاکید بر توقف هرگونه حمایت و همکاری سیاسی، مالی و نظامی با رژیم اشغالگر اسرائیل، خواستار فعال کردن مسیرهایی برای محاکمه جنایتکاران اسرائیلی در دادگاه‌های بین‌المللی شد.

 

آوارگی 150 هزار نفر از خان یونس طی یک روز

از طرف دیگر «استیفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که تنها طی یک روز 150 هزار نفر از خان یونس در جنوب نوار غزه آواره شده‌اند.

 

وی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد: دستورات ارتش اسرائیل برای تخلیه خان یونس، زندگی فلسطینی‌ها در این منطقه را زیر و رو می‌کند و موجب می‌شود این مردم بیش از پیش در معرض خطر مرگ قرار بگیرند.

 

سخنگوی سازمان ملل متحد تصریح کرد: تنها در روز دوشنبه 150 هزار نفر مجبور به فرار از خان یونس شدند؛ بدون اینکه بتوانند چیزی با خود ببرند و علاوه بر آن در مناطقی که آوارگان به آنجا فرار می‌کنند، هیچ گونه امکانات و زیرساختی وجود ندارد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار