کشف کلاهبرداری با شیوه همسریابی در شبکه‌های اجتماعی-راهبرد معاصر

کشف کلاهبرداری با شیوه همسریابی در شبکه‌های اجتماعی

رئیس پلیس فتای استان یزد گفت: کلاهبردار اینترنتی که با راه اندازی کانال تلگرامی جعلی همسریابی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، بازداشت شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 27
کد خبر: ۲۵۱۸۳۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرهنگ حسن ابوالحسینی رئیس پلیس فتای استان یزد گفت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه و بیان کرد که در کانال تلگرامی با شخصی که هویت مجازی داشت آشنا شدم و مبلغی را برای وی واریز کردم که پس از واریز وجه پاسخگو نبود.

وی بیان داشت: با بررسی‌های کارشناسان این پلیس مشخص شد شخص کلاهبردار، کانال تلگرامی ایجاد نموده و کاربران پس از پیوستن به کانال و واریز مبالغ دیگر پاسخگوی آنها نبوده و از شهروندان مبالغ مختلفی را کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا افزود: با اقدامات فنی کارشناسان این پلیس، کانال تلگرامی بررسی و متهم طبق اطلاعات بدست آمده شناسایی قرار گرفت و در این راستا پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به داسرا ارسال شد.

ابوالحسینی تصریح کرد: فضای مجازی محیطی ایده آل برای کلاهبرداران سایبری است، بنابراین به کاربران اینترنتی توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه به افراد ناشناس که با عناوین مختلف در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی قصد دریافت وجه دارند اعتماد نکنند.

وی از شهروندان خواست هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند و در هر ساعت از شبانه روز در صورت مواجه با کلاهبرداری اینترنتی و یا برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی خود، موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند. / باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار