پیش بینی قیمت طلای جهانی-راهبرد معاصر

پیش بینی قیمت طلای جهانی

قیمت طلای جهانی، پس از آنکه حمایت 2400 دلاری را از دست داد، به روند نزولی ادامه داد. اعلامیه‌ سیاست‌های فدرال رزرو و داده‌های بازار کار ایالات متحده، می‌تواند اقدام بزرگ بعدی در اونس را پایه‌ریزی کند. چشم‌انداز تکنیکالی این فلز گرانبها، عدم تمایل معامله‌گران به خرید را به رخ می‌کشد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۱ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 27
کد خبر: ۲۵۱۸۸۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ بعد از یک آخر هفته نزولی، قیمت طلای جهانی روند نزولی خود را ادامه داد و به نزدیک سطح ۲۳۵۰ دلار، که پایین‌ترین سطح دو هفته اخیر است، رسید. این کاهش تحت فشار بروز و گسترش نشانه‌های کاهش تقاضا، برای این فلز گرانبها رخ داد. فدرال رزرو هفته آینده تصمیمات سیاست پولی خود را اعلام خواهد کرد. همچنین، تقویم اقتصادی ایالات متحده شاهد انتشار داده‌های مهم اقتصادی خواهد بود که می‌تواند حرکت بعدی قیمت طلا را تعیین کند. 

در سشن آسیایی روز چهارشنبه، شاخص مدیران خرید صنایع تولیدی و غیر تولیدی ژوئیه منتشر شده توسط اداره ملی آمار چین مورد توجه شدید اهالی بازار قرار خواهد گرفت؛ به ویژه، پس از تحولات هفته گذشته در صورتی که هر دو شاخص PMI زیر سطح ۵۰ قرار بگیرند، طلای جهانی ممکن است تحت فشار فروش مجدد قرار گیرد و واکنش اولیه منفی داشته باشد.
 
داده‌های تغییر اشتغال ADP، روز چهارشنبه در تقویم اقتصادی ایالات متحده قرار دارد. با این حال، سرمایه‌گذاران احتمالاً این داده را نادیده می‌گیرند و منتظر اعلام تصمیمات سیاست پولی فدرال رزرو در اواخر روز خواهند بود.

به طور گسترده انتظار می‌رود که فد، پس از جلسه ۳۰ تا ۳۱ جولای نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد. طبق ابزار CME FedWatch، کاهش نرخ بهره فدرال به میزان ۲۵ واحد پایه (bps) در جلسه سپتامبر به طور کامل پرایس شده است. به این معنی که حتی اگر بیانیه سیاست پولی فدرال یا جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، کاهش نرخ بهره در سپتامبر را تأیید کند، دلار آمریکا فضای زیادی برای کاهش ندارد.

در کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه، اظهارات پاول در مورد چشم‌انداز سیاست پولی می‌تواند بر ارزش دلار آمریکا و حرکت‌های طلای جهانی تأثیر بگذارد. ابزار CME FedWatch نشان می‌دهد که تقریباً ۷۰ درصد احتمال دارد، فدرال رزرو تا پایان سال نرخ بهره را در مجموع ۷۵ بیس پوینت کاهش دهد. در صورتی که پاول بر قرائت‌های رشد قوی تأکید کند و اعلام کند که می‌توانند در شروع سیاست تسهیل‌گری وقت بگذارند، بازارها ممکن است تعداد کاهش نرخ‌های فدرال در سال ۲۰۲۴ را ارزیابی مجدد کنند.

 
در این سناریو، دلار آمریکا احتمالاً قدرت می‌گیرد و بر اونس فشار وارد می‌کند. از سوی دیگر، اگر پاول ضمن اذعان به تضعیف شرایط در بازار کار، به پیشرفت بیشتر در کاهش تورم اطمینان نشان دهد، بازارها ممکن است نسبت به چندین کاهش نرخ بهره فدرال در سال جاری خوش‌بین باقی بمانند و راه را برای افزایش قیمت طلا هموار کنند.

روز پنج‌شنبه، گزارش شاخص مدیران خرید صنایع تولیدی ISM برای ماه جولای منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود که شاخص اصلی PMI کمی افزایش یافته و از ۴۸.۵ در ماه ژوئن به ۴۸.۸ برسد. در صورتی که داده‌ها بالاتر از ۵۰ منتشر شوند و نشان دهند که فعالیت‌های تجاری در ماه جولای به طور غیرمنتظره‌ای گسترش یافته است، دلار آمریکا ممکن است تقاضا پیدا کند. با این حال، پیش از گزارش اشتغال روز جمعه، احتمالاً واکنش بازار کوتاه‌مدت خواهد بود.

 
تعداد مشاغل غیرکشاورزی (NFP) در ماه ژوئن 206 هزار مورد افزایش یافت که بالاتر از برآورد تحلیلگران مبنی بر رقم 190 هزار موردی بود. با این حال، دلار آمریکا نتوانست از این داده بهره‌مند شود چرا که گزارش اشتغال نشان داد که افزایش 272 هزار نفر در ماه مه به سطح 218 هزار نفری کاهش یافته است. تنها در صورتی که تجدید نظر قابل توجهی در آمار ماه ژوئن صورت گیرد، رشد ناامیدکننده NFP در ماه جولای می‌تواند بر ارزش دلار آمریکا تأثیر منفی بگذارد. اگر NFP به سطح مورد انتظار بازار برسد، مؤلفه تورم دستمزد گزارش می‌تواند حرکت دلار آمریکا را تعیین کند. در بعد سالانه، میانگین درآمد ساعتی در ماه ژوئن ۳.۹ درصد افزایش یافته است. افزایش قابل توجه در این داده می‌تواند از دلار آمریکا در مسیر آخر هفته حمایت کند./تجارت نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده