تصرف یک شهرک منطقه دونتسک توسط نیروهای روسی-راهبرد معاصر

تصرف یک شهرک منطقه دونتسک توسط نیروهای روسی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌های این کشور کنترل شهرک «لوزوواتسکه» در منطقه دونتسک در اوکراین را به دست گرفتند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 28
کد خبر: ۲۵۱۹۲۴

به گزارش راهبرد معاصر، ستاد مشترک ارتش اوکراین در گزارش‌های خود اشاره‌ای به وضعیت این شهرک نکرد، اما گفت که درگیری‌های سنگینی در اطراف آن جریان دارد.

 

این در حال است که بلاگر‌های غیررسمی نظامی گزارش دادند که دو منطقه دیگر نیز در «پوکروفسک» در دونتسک به دست روس‌ها افتاده است. این منطقه به لحاظ ترانزیتی مهم و کلیدی به شمار می‌رود.

 

نیرو‌های روسیه در ماه فوریه کنترل «آودیفکا» در دونتسک را به دست گرفتند و از آن هنگام تاکنون پیشروی‌های آرامی در این منطقه داشته‌اند.

 

این در حالی است که روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» شنبه در گزارشی از تازه‌ترین تحولات جنگ روسیه و اوکراین نوشت: ارتش روسیه در منطقه دونستک پیشروی کرده و توانسته مناطق بیشتری از این منطقه را به تصرف خود درآورد.

 

بر اساس این گزارش، پیشروی‌های ارتش روسیه در حالی صورت گرفته که اوکراین از یک طرف با کمبود نیرو و امکانات نظامی مواجه است و از سوی دیگر با گرمای شدید هوا و پیامد‌های ناشی از انتخابات پیش رو آمریکا مواجه است.

 

در همین حال ارتش اوکراین اعلام کرد که نیرو‌های نظامی روسیه در منطقه دونابس شرقی حملات گسترده‌ای را آغاز کرده و با تحمل و پشت سر گذاشتن گرمای شدید، برای تصرف هرچه بیشتر خاک اوکراین تلاش می‌کنند.

 

پیشروی‌های ارتش روسیه در خاک اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که اوکراین از کمبود شدید نیروی انسانی در ارتش رنج می‌برد و مقامات کی‌یف براساس پیش‌بینی‌ها و پیامد‌های احتمالی انتخابات پیش‌رو در آمریکا، نگران هستند، زیرا که ممکن است به زودی مجبور به مذاکره درباره اراضی اوکراین شوند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر