اردوغان: محمود عباس باید عذرخواهی کند-راهبرد معاصر

اردوغان: محمود عباس باید عذرخواهی کند

رئیس‌جمهور ترکیه گفت که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دعوت آنکارا برای سخنرانی درباره جنگ غزه را نپذیرفته و باید عذرخواهی کند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 28
کد خبر: ۲۵۱۹۸۸

به گزارش راهبرد معاصر، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه این اظهارات را شامگاه شنبه در نشست با سازمان‌های غیردولتی و نمایندگان بخش‌های مختلف ترکیه بیان کرده است.


براساس گزارش اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان در این نشست گفت: «برخی از احزاب سیاسی ترکیه می‌گویند که دولت باید از رئیس‌ [تشکیلات خودگردان] فلسطین برای سفر به ترکیه دعوت کند و بگذارد او در پارلمان سخنرانی کند. چه کسی گفته است که ما او را دعوت نکرده‌ایم؟!»

 

رئیس‌جمهور ترکیه ادامه داد: «برای آقای عباس متأسفیم که به‌رغم دعوت ما، نیامد. او باید اولا عذرخواهی کند. ما او را دعوت کردیم و نیامد.»او همچنین اضافه کرد: «ما منتظر هستیم. بگذارید ببینیم می‌تواند بیاید یا خیر.»


ساعاتی بعد از این سخنرانی اردوغان، «فائد مصطفی» سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در آنکارا گفت که محمود عباس دعوت سفر به ترکیه و دیدار با اردوغان را اجابت خواهد کرد.خبرگزاری تشکیلات خودگردان (وفا)، امروز (یکشنبه)، به نقل از فائد مصطفی نوشت که تماس‌ها با طرف ترکیه‌ای به منظور تعیین زمانی مناسب برای سفر محمود عباس به ترکیه جریان دارد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده