پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۸ مرداد ۱۴۰۳-راهبرد معاصر

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۸ مرداد ۱۴۰۳

قیمت طلا و سکه در دومین روز هفته و با وجود تعطیلی ادارات دولتی و بانک‌ها به دلیل گرمای هوا، با افزایش ارزش در بیشتر قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. روند صعودی بازار ارز به بازار طلا آرایش صعودی داد، اما رکود تقاضا حباب سکه را کاهشی کرد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۹ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 28
کد خبر: ۲۵۲۰۹۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت طلا و سکه در بازار بی‌رمق دو روز اخیر نوسان‌های قیمتی محدودی را تجربه کرده است. تعطیلی ادارات و بانک‌ها و بی‌رمقی بازار ارز به بازار طلا نیز سرایت کرد و نوسان در این بازار را در تلرانس ۲۰۰ تا ۵۰ هزار تومانی قرار داد. ریتم صعودی بازار طلا متاثر از رشد قیمت دلار رخ داد و سکه امامی با رشد ۲۰۰ هزار تومانی بیشترین مقدار افزایش قیمت را داشت. 

 

گفتنی است با وجود افزایش‌های پلکانی قیمت در بازار فلز زرد، در روزهای اخیر، معامله‌گران شرایط فعلی را برای ورود و سرمایه‌گذاری دراین بازار مناسب می‌دانند.

گفتنی است اونس جهانی طلا روز یکشنبه در تعطیلی آخر هفته بازارهای جهانی قرار داشت و روی رقم ۲۳۸۷ دلاری ثابت بود. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۹۳ سنتی ایستاد و تغییر قیمت نداشت. هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۲ هزار ۹۸۰ تومانی عرضه شد و افزایش ۳۳۰ تومانی داشت.

 
قیمت سکه امامی روز یکشنبه هفتم مرداد با رشد ۲۱۶ هزار تومانی روی رقم ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار با رشد ۲۰ هزار تومانی روی رقم ۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه و ربع سکه با افزایش ۵۰ هزار تومانی به ترتیب با رقم ۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی و ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله شد. سکه گرمی همچنان بدون تغییر و با قیمت هفت میلیون تومان معامله شد.

 
قیمت طلا در دومین روز هفته افزایشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۵۳ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۸۲۴ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش ۳۰ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۲۰ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۳۷۴ هزار تومانی معامله شد

حباب سکه روز یکشنبه در بیشتر قطعات کاهش داشت. حباب سکه امامی تنها قطعه‌ای بود که افزایش ۱۵ هزار تومانی داشت. حباب سکه بهار ۱۹۹ هزار تومان، نیم‌سکه ۵۰ هزار تومان، ربع‌ سکه ۶ هزار تومان و سکه گرمی ۲۴ هزار تومان کاهش داشت./تجارت نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده