پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳-راهبرد معاصر

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳

قیمت طلا و سکه در اولین روز هفته با افزایش ارزش در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. رشد قیمت دلار به شکست مقاومت ۴۳ میلیون تومانی سکه امامی کمک کرد و سایر قطعات را در آستانه کانال بالاتر قرار داد. معامله‌گران رشد ریسک‌های سیاسی را عامل روند شارپی قیمت در بازارهای مالی می دانند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۷ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 03
کد خبر: ۲۵۳۱۱۴
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳

به گزارش راهبرد معاصر؛  قیمت طلا و سکه روز شنبه ۱۳ مرداد با افزایش ارزش در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. روند صعودی قیمت در بازار طلا با رشد هزار و ۳۰۰ تومانی دلار همراه شد و طلای جهانی نیز به شتاب روند صعودی در این بازار کمک کرد. 

معامله‌گران با وجود افزایش ریسک‌های سیاسی و بازار پر التهاب ارز، هر گونه پیش‌بینی برای آینده کوتاه‌مدت بازار طلا را نشدنی می‌دانند. به اعتقاد فعالان این بازار، روند معاملات میان فعالان صنفی داغ‌تر است و دلیل رشد حباب سکه را نیز همین افزایش تقاضا می‌دانند. آنها اثر معاملات خرد در بازار را چندان چشمگیر نمی‌دانند و معتقدند بازار طلا پیرو نوسانات قیمت دلار است و اگر روند صعودی در بازار ارز ادامه‌دار باشد، بازار فلز زرد نیز از این نوسانات تبعیت می‌کند.

گفتنی است اونس جهانی طلا روز شنبه ۱۳ مرداد و در لحظه نگارش این گزارش با افزایش نزدیک به ۶ دلاری روی رقم ۲۴۴۲ دلاری معامله شد. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۸ دلار و ۵۶ سنتی ایستاد و رشد محدود چهار سنتی داشت. هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۶ هزار ۷۹۰ تومانی عرضه شد و افزایش ۸۱۰ تومانی داشت.

 
قیمت سکه امامی روز شنبه با رشد ۷۱۷ هزار تومانی روی رقم ۴۳ میلیون و ۷۰۱ هزار تومانی در حال معامله است. سکه‌ بهار نوسان بالایی داشت و میان کانال ۳۸ و ۳۹ میلیون تومانی سرگردان بود. این قطعه در لحظه نگارش گزارش با رشد ۳۲۵ هزار تومانی روی رقم ۳۹ میلیون و ۱۵ هزار تومانی ایستاد.

 
گفتنی است نیم‌‌‌سکه و ربع سکه با رشد ۳۰۰ هزار تومانی به ترتیب با رقم  ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی و ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله شدند. قیمت سکه گرمی ۲۰۰ هزار تومان گران شد و در سطح هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی ایستاد.

 
قیمت طلا در لحظه نگارش این گزارش افزایشی است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۳۰۰ هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۹۷۷ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۴۰ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۶۵۵ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۶۰۵ هزار تومانی در حال معامله است.

حباب سکه روز شنبه به غیر از کاهش ۶ هزار تومانی در سکه بهار در سایر قطعات رشد داشت. حباب سکه امامی ۴۱۶ هزار تومان، نیم‌سکه ۹ ۱۵۵ تومان، ربع سکه ۲۲۸ هزار تومان و سکه گرمی  ۱۶۵ هزار تومان رشد داشت./تجارت نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده